Bikkeren Startet 10.Juni.2019 Del på Facebook Startet 10.Juni.2019 Har kjøpt meg båt med en Yanmar 4BY150 (fra 2008). Før jeg overtok båten ble det utført service av en Yanmar forhandler, blandt annet oljeskift. Faktura viser at det ble fylt på Carlube 15W-40 mineral olje. I en instruksjonsbok som jeg fant på nett står det at det skal brukes syntetisk olje. Noen som vet hva riktig svar er? Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 10.Juni.2019 Del på Facebook Svart 10.Juni.2019 (redigert) 1 hour ago, Bikkeren said: Har kjøpt meg båt med en Yanmar 4BY150 (fra 2008). Før jeg overtok båten ble det utført service av en Yanmar forhandler, blandt annet oljeskift. Faktura viser at det ble fylt på Carlube 15W-40 mineral olje. I en instruksjonsbok som jeg fant på nett står det at det skal brukes syntetisk olje. Noen som vet hva riktig svar er? Det står helsyntetisk i brukermanual for både BY, BY2 og BY3 så må gå ut i fra at det er rett. Merkelig at Yanmar forhandler har brukt mineral olje...... Redigert 10.Juni.2019 av Kweelhouse (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bikkeren Svart 13.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2019 Da har jeg sjekket med firmaet som har utført service. Det var feil på faktura, service rapporten viste at original Yanmar 5-40 Syntetisk var fylt på. :) Sitér dette innlegget Link to post
cosmic Svart 13.Juni.2019 Del på Facebook Svart 13.Juni.2019 Det var bra.Flott å få forklaringen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.