Indy Svart 21.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 Tusen takk til alle som har kommet med flotte forslag til både havner i København og til andre steder. Skal nok sjekke ut flere av disse! Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 21.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 (redigert) On 6/14/2019 at 3:11 PM, tobixen said: Jeg tror ikke det er smart å rote seg langt inn i havnebassenget der dersom man har mer enn to meter dyptgående Jeg ser nå at de har dybdekart over havnebassenget på linken som ble postet. 2.15 skal gå meget fint alle steder bortsett fra helt innerst. Post-edit: dette dreier seg altså om Lynetten/Margretheholm. Redigert 21.Juni.2019 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Framtia Svart 21.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 Var i gjestehavna i Kjøben i går, la merke til denne karen som har seilbåt med fire salingshorn stående på dekk :-) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Bonus Svart 21.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 Framtia skrev for 4 timer siden: Var i gjestehavna i Kjøben i går, la merke til denne karen som har seilbåt med fire salingshorn stående på dekk :-) Gamle skuta til Roman Abramovich. Var innom oss i Mossesundet i 2016 Her er den han har nå, Eclipse. 165m og mannskap på 70. Ligger i Juan Les Pins der vi båtlause er på ferie akkurat nå. Tok bildet i går: Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 2.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2020 Hva skjer på Lynetten? Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
ebonita Svart 2.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2020 När jag var i Lynetten/Margreteholms Havn senast /hösten 2019/ så träffade jag någon inföding som menade att hela hamnen skulle läggas ner och fyllas upp och båtplatserna skulle förläggas ner mot Sundby om jag förstod honom rätt. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 9.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2024 Noen som vet hvordan det er i innseilingen via Lynettløpet til Købehavn nå? På OpenCPN-kartet ser det ut som hele innseilingen via Lynettløpet er sperret? (Iflg Dansk Havnelods er det der man skal gå med fritidsbåt) På Isailor er det åpent... Begge kart er oppdatert til siste versjon... Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 9.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2024 On 6/11/2019 at 12:36 PM, MajorAndy said: Magretheholm/ S/Y Lynetten. Har jeg aldrig været. Ligger langt ude i et ellers industritungt område, men skulle være forbavsende hyggelig! Se mere her: Det ble raskt favoritten vår, rimelig, hyggelig miljø, god båtutstyrsbutikk ... og vi har sykler ombord. Plassene er ikke merket med hvor brede de er, tidvis har det vært vanskelig å finne plass til vår båt, som er 4.17m bred. Lynetten skulle visstnok legges ned da kommunen hadde andre planer for tomta? Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Bergen Svart 9.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2024 alidal skrev for 1 time siden: Noen som vet hvordan det er i innseilingen via Lynettløpet til Købehavn nå? På OpenCPN-kartet ser det ut som hele innseilingen via Lynettløpet er sperret? (Iflg Dansk Havnelods er det der man skal gå med fritidsbåt) På Isailor er det åpent... Begge kart er oppdatert til siste versjon... Jeg vet jo ikke, men det ligger ikke noe aktive navigasjonsvarsler, eller vist noen fysisk stengning på søfartstyrelsen sin oversikt eller kart Navigational Warnings and Notices to Mariners (soefartsstyrelsen.dk) Min C-Map har samme stengning som du har på OPENCPN Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 9.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2024 Men selv om det ikke virker å være fysisk steng slik som på våre kart, så kan det se ut til at det er stengt som seilingslei, ref tidligere melding for området. En ny Ø virker å være under konstruksjon Sejladsforhold - Lynetteholm (byoghavn.dk) Sikkerhed for sejlere - Lynetteholm (byoghavn.dk) Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 9.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2024 Se der ja.. Da må man benytte Kronløbet!. Takker! Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 9.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2024 God, detaljeret info her: https://byoghavn.dk/lynetteholm/sikkerhed-for-sejlere/ Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 12.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2024 Från Major Andys länk hämtar jeg denna bild: Fritidsbåtar skall alltså hålla sig den grönprickade linjen i södra delen av Kronlöbet. Dvs mellan de gröna ledmarkeringarna och de gula korsen som markerar avspärrningen mot arbetsområdet. Var där idag, och det var inget under av klarhet kan jag säga. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 11.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2024 Er på vei inn til Svanemøllehavn, men det ser ut som det er tunnelarbeid på gang. Noen som vet om det fremdeles går i ligge der (evt om det er skikkelig utrivelig pga arbeid)? Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 11.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2024 Vi gikk til Langelinie og fikk plass. Men for en pris. 500 danske pr natt 😅 + strøm Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 11.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2024 bjorngb skrev for 7 timer siden: Er på vei inn til Svanemøllehavn, men det ser ut som det er tunnelarbeid på gang. Noen som vet om det fremdeles går i ligge der (evt om det er skikkelig utrivelig pga arbeid)? Nå er jeg litt sein om å svare, men det går helt fint. Gå lengst inn til kalkbrænderihavnen, så er du 3 min unna en metro som tar deg til kgs nytorv på 10 min eller mindre. Byggingen hører jeg ikke mye til.. Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
seilfred Svart 11.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2024 bjorngb skrev for 1 time siden: Vi gikk til Langelinie og fikk plass. Men for en pris. 500 danske pr natt 😅 + strøm Det er ran… andre havner er billigere. Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Tom Rør Svart 12.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2024 Hvis du får plass på innersiden på Ofelia Plads, ligger man bra. Vi lå værfast på utsiden i fjor, og det er ikke så rolig. Mener å huske at det ikke var avskrekkende dyrt https://byoghavn.dk/havnen/gaestesejlere/ Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 12.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2024 seilfred skrev for 11 timer siden: Det er ran… andre havner er billigere. Ser prisen er 230,- på Svanemøllehavn for oss. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 12.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2024 Er Lynetten fortsatt i drift? Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
MajorAndy Svart 12.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2024 Lynetten er stadig åben ja. https://www.danskehavnelods.dk/?fbclid=IwAR0mw1LmiDHuvpxSGJDc2p88KELl_AS-BAZNGSnSkt3JoomzzBQzTgUUtBs#HID=f89f9dcd-0554-4c90-860c-27769d94342d Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 12.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2024 Det er den. Men, nevner igjen min hjemmehavn kalkbrænderihavnen Nærmere byen kommer du ikke uten å gå hele innløpet til sentrum. Metroen går nesten til døren, og da er du på kongens nytorv på minutter. Lynetten har dog velutstyrt båtbutikk.. Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
bjorngb Svart 13.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2024 seilfred skrev On 12.7.2024 at 18.44: Det er den. Men, nevner igjen min hjemmehavn kalkbrænderihavnen Nærmere byen kommer du ikke uten å gå hele innløpet til sentrum. Metroen går nesten til døren, og da er du på kongens nytorv på minutter. Lynetten har dog velutstyrt båtbutikk.. Vi flytter over til Kalkbrænderihavnen i morgen. Blir i København noen dager til. @seilfred er det andre gode båtutstyrsbuttikker i Køben? Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 14.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2024 On 7/12/2024 at 6:44 PM, seilfred said: Lynetten har dog velutstyrt båtbutikk. I tillegg er det en idyllisk havn (til tross for å være lokalisert i et indusriområde) med grillplasser og diverse - og pleide å være en ganske så billig havn. Mener å huske at jeg betalte DKK 150, for en båt som akkurat er i grenseland til å være for stor for havna, men det er en del år siden :-) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
bjorngb Svart 17.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2024 Hvor er det best/tryggest å fylle diesel i København? Regner med å fylle i morgen tidlig før avgang sørover. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.