Jump to content

Gjestehavner København

Indy

Recommended Posts

On 6/14/2019 at 3:11 PM, tobixen said:

Jeg tror ikke det er smart å rote seg langt inn i havnebassenget der dersom man har mer enn to meter dyptgående

Jeg ser nå at de har dybdekart over havnebassenget på linken som ble postet.  2.15 skal gå meget fint alle steder bortsett fra helt innerst.

Post-edit: dette dreier seg altså om Lynetten/Margretheholm.

Redigert av tobixen (see edit history)

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Framtia skrev for 4 timer siden:

Var i gjestehavna i Kjøben i går, la merke til denne karen som har seilbåt med fire salingshorn stående på dekk :-)

Gamle skuta til Roman Abramovich. Var innom oss i Mossesundet i 2016

BDEBCA28-D5E4-427D-9E29-2E73D4903D4E.jpeg.610c620d74c5c67555452a051e9c1853.jpeg

Her er den han har nå, Eclipse. 165m og mannskap på 70. Ligger i Juan Les Pins der vi båtlause er på ferie akkurat nå. Tok bildet i går:

6DF86F8D-28BA-4DFC-94FF-D3D885F1AAA5.jpeg.0f7aea38b4c95798946077088888bf25.jpeg

• 1 år senere...
  • 3 år senere...
On 6/11/2019 at 12:36 PM, MajorAndy said:

Magretheholm/ S/Y Lynetten. Har jeg aldrig været. Ligger langt ude i et ellers industritungt område, men skulle være forbavsende hyggelig!  Se mere her:

Det ble raskt favoritten vår, rimelig, hyggelig miljø, god båtutstyrsbutikk ... og vi har sykler ombord. Plassene er ikke merket med hvor brede de er, tidvis har det vært vanskelig å finne plass til vår båt, som er 4.17m bred.

Lynetten skulle visstnok legges ned da kommunen hadde andre planer for tomta?

alidal skrev for 1 time siden:

Noen som vet hvordan det er i innseilingen via Lynettløpet til Købehavn nå?

På OpenCPN-kartet ser det ut som hele innseilingen via Lynettløpet er sperret? (Iflg Dansk Havnelods er det der man skal gå med fritidsbåt)

På Isailor er det åpent...

Begge kart er oppdatert til siste versjon...

Jeg vet jo ikke, men det ligger ikke noe aktive navigasjonsvarsler, eller vist noen fysisk stengning på søfartstyrelsen sin oversikt eller kart Navigational Warnings and Notices to Mariners (soefartsstyrelsen.dk) 

Min C-Map har samme stengning som du har på OPENCPN  

Capture.PNG

• 1 måned senere...
bjorngb skrev for 7 timer siden:

Er på vei inn til Svanemøllehavn, men det ser ut som det er tunnelarbeid på gang. Noen som vet om det fremdeles går i ligge der (evt om det er skikkelig utrivelig pga arbeid)?

Nå er jeg litt sein om å svare, men det går helt fint. Gå lengst inn til kalkbrænderihavnen, så er du 3 min unna en metro som tar deg til kgs nytorv på 10 min eller mindre. Byggingen hører jeg ikke mye til.. 

Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet!

Det er den. Men, nevner igjen min hjemmehavn kalkbrænderihavnen:smiley: Nærmere byen kommer du ikke uten å gå hele innløpet til sentrum. Metroen går nesten til døren, og da er du på kongens nytorv på minutter. Lynetten har dog velutstyrt båtbutikk..

Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet!

seilfred skrev On 12.7.2024 at 18.44:

Det er den. Men, nevner igjen min hjemmehavn kalkbrænderihavnen:smiley: Nærmere byen kommer du ikke uten å gå hele innløpet til sentrum. Metroen går nesten til døren, og da er du på kongens nytorv på minutter. Lynetten har dog velutstyrt båtbutikk..

Vi flytter over til Kalkbrænderihavnen i morgen. Blir i København noen dager til. 

@seilfred er det andre gode båtutstyrsbuttikker i Køben?

On 7/12/2024 at 6:44 PM, seilfred said:

Lynetten har dog velutstyrt båtbutikk.

I tillegg er det en idyllisk havn (til tross for å være lokalisert i et indusriområde) med grillplasser og diverse - og pleide å være en ganske så billig havn.  Mener å huske at jeg betalte DKK 150, for en båt som akkurat er i grenseland til å være for stor for havna, men det er en del år siden :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...