Jump to content

Startproblemer Mercruiser (CMD) 4,2 diesel

Østli

Recommended Posts

Dersom batteriene dine på tidspunktet du gjorde startforsøket var fulladede høres ikke det bra ut, klarer du ikke å dra motoren rundt eller drar den så sakte rundt at den ikke tenner?

Min 6syl 3.6l KAD44 er startet med ett 45A BT batteri... i sommertemperatur vel å merke.

Har du sjekket om strømmen din tar andre veier?

Takk for rettelsen, CCA EN på stakkarslige 370A, det nevnte jeg kun som en indikasjon på hva du KAN klare å starte en relativt stor motor med. Det var et veddemål... og sånn sett totalt u-relevant for en sikker og driftssikker installation.

Har du målt spenningen når du drar starteren ?

har du prøvd å laske over hovedstømbryteren ?

Har du en 1 eller 2 eller 1+2 bryter ? (disse er det byttet mange av pga feil)

Redigert av dieselfan (see edit history)
dieselfan skrev for 21 timer siden:

Takk for rettelsen, CCA EN på stakkarslige 370A, det nevnte jeg kun som en indikasjon på hva du KAN klare å starte en relativt stor motor med. Det var et veddemål... og sånn sett totalt u-relevant for en sikker og driftssikker installation.

Har du målt spenningen når du drar starteren ?

har du prøvd å laske over hovedstømbryteren ?

Har du en 1 eller 2 eller 1+2 bryter ? (disse er det byttet mange av pga feil)

Bryter er (off) (1) (2) og (1+2) bryter.

Siden det er relativt enkelt å laske forbi bryteren med en solid kabel med gode kontaktpunkter ville jeg prøvd det som en start.

Har ikke samme motor som deg men vil mene at 720A i startkapasitet skal være tilstrekkelig til sommerbruk. Hva sier manualen ?

Har denne motoren en stoppeventil som krever påsatt strøm for at motoren kan startes og kanskje ikke får høy nok spenning? Om den har, er det en ide å måle spenningen over denne når du gjør startforsøk. 

Den trenger minst 800cca. Det går mye strøm til gløding, samt at det er 6 sylindret motor.

Jeg har to stk 800cca og klarer ikke å starte med bare ett, blir nok for mye tap i kabler.

Stopp er ved å gi 12volt på solenoiden, dvs uten spenning når motor går.

Redigert av Chris284 (see edit history)

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...