Østli Startet 11.Juni.2019 Del på Facebook Startet 11.Juni.2019 Jeg har 2 nye batterier (TAB 78ah 720A) 1 tenkt som start og 1 tenkt til forbruk. Men jeg klarer ikke å starte motoren med kun 1 av batteriene. må ha begge koblet inn for å starte. For lite A (startstrøm) ?? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 11.Juni.2019 Del på Facebook Svart 11.Juni.2019 Dersom batteriene dine på tidspunktet du gjorde startforsøket var fulladede høres ikke det bra ut, klarer du ikke å dra motoren rundt eller drar den så sakte rundt at den ikke tenner? Min 6syl 3.6l KAD44 er startet med ett 45A BT batteri... i sommertemperatur vel å merke. Har du sjekket om strømmen din tar andre veier? Sitér dette innlegget Link to post
Østli Svart 11.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2019 Fullt batterier. Motor drar rundt , men starter ikke (før jeg kobler inn begge 2) kan fint ligge noen dager med et forbruksbatteri tilkoblet uten å gå tom (kjøleskap, Webasto++ på) Ser du skriver 45A batteri. Mener du Ah?? Hva er i såfall A verdi? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 11.Juni.2019 Del på Facebook Svart 11.Juni.2019 (redigert) Takk for rettelsen, CCA EN på stakkarslige 370A, det nevnte jeg kun som en indikasjon på hva du KAN klare å starte en relativt stor motor med. Det var et veddemål... og sånn sett totalt u-relevant for en sikker og driftssikker installation. Har du målt spenningen når du drar starteren ? har du prøvd å laske over hovedstømbryteren ? Har du en 1 eller 2 eller 1+2 bryter ? (disse er det byttet mange av pga feil) Redigert 11.Juni.2019 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Østli Svart 12.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2019 Ikke målt spenning. Men fungerte greit på 1 batteri før vinteren med de gamle batteriene. (Byttet grunnet dårlig kapasitet) Det å bytte hovedstrømsbryter har jeg også hørt kan hjelpe. Men du mener 720A er tilstrekkelig for å starte en 4,2 Mercruiser Diesel? Sitér dette innlegget Link to post
Østli Svart 12.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2019 dieselfan skrev for 21 timer siden: Takk for rettelsen, CCA EN på stakkarslige 370A, det nevnte jeg kun som en indikasjon på hva du KAN klare å starte en relativt stor motor med. Det var et veddemål... og sånn sett totalt u-relevant for en sikker og driftssikker installation. Har du målt spenningen når du drar starteren ? har du prøvd å laske over hovedstømbryteren ? Har du en 1 eller 2 eller 1+2 bryter ? (disse er det byttet mange av pga feil) Bryter er (off) (1) (2) og (1+2) bryter. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 12.Juni.2019 Del på Facebook Svart 12.Juni.2019 Siden det er relativt enkelt å laske forbi bryteren med en solid kabel med gode kontaktpunkter ville jeg prøvd det som en start. Har ikke samme motor som deg men vil mene at 720A i startkapasitet skal være tilstrekkelig til sommerbruk. Hva sier manualen ? Har denne motoren en stoppeventil som krever påsatt strøm for at motoren kan startes og kanskje ikke får høy nok spenning? Om den har, er det en ide å måle spenningen over denne når du gjør startforsøk. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 12.Juni.2019 Del på Facebook Svart 12.Juni.2019 (redigert) Den trenger minst 800cca. Det går mye strøm til gløding, samt at det er 6 sylindret motor. Jeg har to stk 800cca og klarer ikke å starte med bare ett, blir nok for mye tap i kabler. Stopp er ved å gi 12volt på solenoiden, dvs uten spenning når motor går. Redigert 12.Juni.2019 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.