Bjørn Løvjomås Startet 12.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2019 Hei Endelig fikk jeg anledning til å hente en båt igjen. Tusen takk for denne muligheten. Båten er en 37 Fairline Targa, forholdsvis lite brukt. Men det måtte renses tanker før avreise. Etter en prøvetur av nye eieren, ble det oppdaget forurensing i nye filtere. Dermed blir det tanksjau. Håper på en flott tur nedover kysten. M.Ais vil bli startet ved avreise . White Lady Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Havlengt Svart 12.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 - Når er det planlagt avgang? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 12.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 JA der var du heldig ....ikke mye henteturer for oss så langt i år ;-) Godt å vite at tankene er rene før avgang Følger med deg på turen M-AIS ;-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 Havlengt skrev 24 minutter siden: - Når er det planlagt avgang? Er vel fremme ved Rubbestadneset ca kl 15/ 16 tenker jeg. Håper på rask avgang etter det. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 12.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 https://lindesnesfyr.no/#vaeret-pa-fyret Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 Tror jeg satser på kanalen, den glir greit under der Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
trixie2 Svart 12.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 Boknafjorden ligger flat og fin til deg. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 (redigert) Det stemmer @trixie2 jeg kom nettopp i land fra ferga, kun småkrusing fra øst. Så nå sitter jeg å sjekker bussruter fra Føyno til Rubbestadneset. Ser ut som de korresponderer. ??? jeg er 15.20 på Føyno Redigert 12.Juni.2019 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
trixie2 Svart 12.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 (redigert) Ser at du bør hvertfall gå til Egersund innen 0800 i morgen tidlig. Noe frisk vind videre, men ser ut som det er SØ for det meste. Kan være en ide, som nevnt, å ta kanalen istedet for "neset". Lagt til: Eller bare kjøre på rundt Lista. Redigert 12.Juni.2019 av trixie2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 Er kjempespent på om de klarer å få båten klar nå i dag. Har sett den vindøkninga i morgen. Den liker jeg ikke Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
trixie2 Svart 12.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 Mister du dette værvinduet så er det nok bare å kjøpe "Sølvpilen" og "Allers" :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 Helt enig..Det ser umulig ut, etter torsdag morgen. Liker vanligvis ikke å presse båtverksted. Men denne gangen bryter jeg litt med det.. vil gjerne levere før helgen. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
trixie2 Svart 12.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 Kommer du deg avgårde i kveld og klarer å holde deg våken, så er det nok best å kjøre det remmer og tøy kan klare. Skudenes - Mandal er 120 nm = 6 timer. Men du trenger vel ikke noe søvn, hvis du kan få kjøre båt. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 12.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 LISTA så ser du status der Vind nå langs kysten Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Trond123 Svart 12.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 Hadde blitt rufsete rundt Lista og Lindesnes. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 (redigert) Etter en del frem og tilbake, feilsøking ang dieselforurensing på tank, der det i første omgang så ut som tanken ble friskmeldt, ren og fin diesel som kom ut. Så ble det plutselig åpenbart en veldig forurenset diesel som kom ut av hevertslangen, når vi staket den ned i gjennom åpningen til tankmåler. Jeg har aldri sett så skitten diesel før. Veldig glad vi oppdaget det før jeg dro nedover. Så nå skal tanken åpnes, rengjøres og tettes igjen. Lage nytt mannhull oppå. Så turen sørover er blitt utsatt. Grundig jobb av servicefolka her på Rubbestadneset. Så nå får vi bare håpe på godt vær til neste uke Redigert 12.Juni.2019 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 12.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 JA godt det ble oppdaget ...hadde garantert blitt et problem med det varslet som er nedover i dag/natt Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Jakob T Svart 12.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 Paserte Lindesnes for noken timer siden påvei til Skagen.Skikklig drittver fra NØ.Er vel bare å vente på gode forhold Sitér dette innlegget Link to post
Fairline Targa Svart 12.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 (redigert) Det var synd det ble bomtur. Var med nye eieren på prøvetur i helga, alt virket veldig bra frem til forfilter ble sjekket. Redigert 12.Juni.2019 av Fairline Targa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 Se der ja. Det er god fart. Vi får håpe på rolige vindforhold neste uke Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Blyrompa Svart 19.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2019 Blir det noe av dette? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2019 Nå sitter jeg på flyplass i kr sand. Drar mot Rubbestadneset så fort jeg kan. Satser på avreise i kveld Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Trond123 Svart 19.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2019 God tur, Bjørn! Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 19.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2019 Er på vei fra Skagen til Karmøy,rekner med å være på Karmøy i morgen ettermiddag.Kan sende værinfo i morgentidlig om ønsklig.Om du går i heile natt og det er gode forhold er det vel ikkje meir enn 5 til 6timer til Mandal. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2019 Her passeres trekantsambandet i 26 knop. Målet er i første omgang Egersund. Frister å toppe tanken der. Helt stille foreløpig. Men tror vel Sletta er rolig i dag Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.