index Svart 19.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2019 (redigert) Er nok bra på Sletta i dag ja. Bedre blir det ikke. Da passerer du sikkert stuevinduet her om kort tid. I begynnelsen av Karmsundet. Redigert 19.Juni.2019 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
fleggis Svart 19.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2019 Tok ferga fra Hirtshals til KrSand i dag, var helt flatt hav. Hvis du treffer sjø i morgen er den ihvertfall ikke gammel ? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2019 Tror hele Jæren er rolig i dag. Traff denne nettopp White Lady er på marinetrafic Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
pipe Svart 19.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2019 (redigert) På tide med en skikkelig hente tråd med bilder og marinetrafic her inne. Redigert 19.Juni.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lundstad Svart 19.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2019 God tur! Hva er specs på vidunderet? Fått noe skikkelig inntrykk av den ennå? Sitér dette innlegget Link to post
casie Svart 19.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2019 Hei Bjørn. har kjøpt meg ny båt(igjen?♀️). Denne gangen en 2013 mod Princess v39 med 2xD6 330 hk maskiner. Den ankommer Kiel forhåpentligvis på mandag med lastebil. jeg har to karer fra Egersund som har hjulpet meg tidligere med båtfrakt, men han ene må ut igjen på jobb, så da står jeg i beit for en person som kan kjøre båten fra Kiel-Bergen. han som skal være med på turen er en pensjonert maskinsjef. Utrolig trivelig kar og ha med og gjøre. alternativet er at jeg er med han, men jeg er ikke så veldig begrenset for kjøring i åpent hav. Har også alt for mye på jobben, men må jeg så må jeg. har du mulighet på man/tirs neste uke, så er det bare og slå seg løs? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2019 Der var den gitt! Men bildet fikk jeg ikke lastet opp... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2019 @casie jeg skal hente en båt i Bergen på mandag, så det går desverre ikke Stemningen ombord her er bra, god sikt, nesten Ligger nå å fyller drivstoff i Egersund. Lister meg vel sakte videre Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2019 Mandal passert Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Jakob T Svart 20.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2019 Litt seint å rapportere været ved Hidra, men det er flatt hav. Satser på å gå fra Bekkjarvik Lørdag ettermiddag mot Mandal, håper på sånnt vær Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 20.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2019 Ser det er slutt på "billig" diesel i Egersund. Æsj! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2019 Kjente steder for mange. Mandal til Søgne skjærgården. Nå er det rett til havs for å hoppe bukk over blindleia Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2019 Det var nattas etappe, jeg hadde litt tidspress pga min datter har avslutning for 10 klasse i kveld. Derfor ble det litt kjapp tur ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
tilplan Svart 20.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2019 Trond123 skrev for 2 timer siden: Ser det er slutt på "billig" diesel i Egersund. Æsj! Det kommer kanskje an på hvor han fylte. Tidligere var det alltid billigere på landsiden enn på andre siden av sundet. Er kanskje slik fortsatt, men det er to år siden jeg var innom. Sitér dette innlegget Link to post
Dagsven Svart 20.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2019 Må bare gi en stor takk til Bjørn Løvjomos! Makan til løsningsorientert og hyggelig kar. Det er har vært noen utfordringer med båten da vi oppdaget dieseldyr samt kompressor på styrbord maskin kastet flatreima, men Bjørn har hele tiden vært tilgjengelig og meget fleksibel. Terningkast 6 herfra. Det skal også nevnes at Frode Innvær på Rubbestadneset har vært hjelpsom i en travel tid og fått ting på plass slik at vi skulle få båten til ferien. Vi henter nå "Gringo1" på lørdag og tar den til plankebyen som er båtens hjemmehavn. Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 20.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2019 (redigert) 2 hours ago, tilplan said: Det kommer kanskje an på hvor han fylte. Tidligere var det alltid billigere på landsiden enn på andre siden av sundet. Er kanskje slik fortsatt, men det er to år siden jeg var innom. Landsiden, ved innløpet til elven, jeg også pleier å fylle på. Ser Bjørn fylte på øyen. (Et år siden jeg var der sist gang) Redigert 20.Juni.2019 av Trond123 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2019 Ja, da var denne turen over for mitt vedkommende Nå ligger Fairline å koseprater med white Lady, de er begge overgitte over alt styret sørlendingen setter i gang 218 nm på en natt. Takk for oppdraget @Dagsven, det har vært veldig trivelig å samarbeide med deg, og jeg vil også berømme de som har stått på for å få båten frisk til å klare denne turen. Jeg har aldri sett så skitten diesel som jeg fikk se når vi skulle hente den første gangen. Men nå gikk den som ei kule, hele veien. En god båt i sjøen. Fantastisk radar. Masse krefter i disse motorene. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 21.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 Vel blåst ..fikk ikke med meg du var på tur igjen da jeg pluselig havnet på en trailertur til Begen fra byen din ...var moro med en mimretur Flotte bilder som vanlig Ser ut som du er kommet i hente stim nå hehe .. Håper det ramler noen min vei og da ;-) Savner båtturer er blitt en stund siden nå ... Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Dagsven Svart 22.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 Da hentet vi omsider båten. Den lå trygt ved siden av White Lady. Styrbord motor startet fint men ikke babord. Etter litt feilsøking var den sikring som hadde gått. Fikk igang babord og gikk rolig ut sundet. Gikk en del ute men mye gammel sjø. Etter en hektisk dag og sommerfest igår stoppet vi i Risør for en middag og en god natt søvn Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 22.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 Det der så da veldig koslig ut. God tur videre. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 22.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 Dette ser koselig ut, nyt turen Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Dagsven Svart 23.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2019 Da fikk vi en flott tur fra Risør til Fredrikstad ? Startet 0500 og gikk rett ut og holdt oss stort sett der. Rundet Ferder, Struten og så sjarmøretappen ved Strømtangen. Motorer og båt fungerer knirkefritt?? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 23.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2019 Så bra at turen gikk fint. Til lykke med en ny flott båt. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Dagsven Svart 23.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2019 Takk Bjørn ??? Igjen takk for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 23.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2019 Det var en glede å hente båten for deg, sympatisk hyggelig og konstruktiv båteier med en flott båt. Jeg er glad den kom seg trygt hjem. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.