Kogg'Olsen Startet 12.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2019 Kjøpte i fjor en Polar 20 med Volvo Penta (MD7b)-motor (1985-mod). Gleden var stor når familien kom seg på sjøen, men desverre lyste varmelampen raskt når turtall og fart ble økt littegrann. Bestemte meg derfor for å gjøre båten skikkelig klar for sesongen i år: - Byttet hele Sjøvannspumpen (inkl impeller) som var rusten. - Motorolje + filter byttet. Dieselfilter byttet. - Ny kuleventil for sjøvannsinntak (Bedre trykk inn nå) - Ny termostat. Termostathus m.m. er renset/rengjort. Motoren ble dermed veldig mye bedre. Men jeg synes fortsatt den gikk litt for raskt varm. - Valgte derfor å kjøre en god tur for å få motoren varm. Tok ut termostat og fylte deretter på renseveske (Brukte Biltema radiatorrenser). - Etter 1,5 døgn la jeg på nytt ut på en liten tur. Vannet strømmet gjennom motoren og ut med eksosen. - Godt fornøyd satte jeg tilbake termostaten og kjørte videre. Men gradvis som motoren ble varmere ble også gjennomstrømningen av vann mindre. Til slutt lyste varmelampa (+ oljelampa) og det kom minimalt med sjøvann igjennom systemet. Prøvde å finne ut av dette i dag, men kommer ingen vei. Koblet slangen fra sjøvannsinntaket og la den i en bøtte vann, men sjøvannspumpa suger ikke. Byttet impeller (igjen) og innbiller meg at rør til/fra virker tett, men det er ingen gjennomstrømning av vann. (Forsøkte å starte motoren både med og uten termostat) Og nå står jeg helt fast og trenger råd. Noen som har noen gode innspill for videre feilsøking? Sitér dette innlegget Link to post
Freediverspearo Svart 23.September.2024 Link til dette innlegget Svart 23.September.2024 Hej! Har lite av samma problem jag. Vad fann du för lösning på detta problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.