Comforthe Startet 12.Juni.2019 Del på Facebook Startet 12.Juni.2019 Hei! Sitter å ser på kjølebokser med kompressor da vi trenger å avlaste kjøleskapet i båten litt. De portable kjøleboksene er også attraktive da jeg ofte jakter i utlandet og tar med kjøtt hjem. Jeg registrerer at Alpicool er en god del rimeligere enn de andre kjente merkene. Ofte, men ikke alltid, får man hva man betaler for. Finnes det noen på forumet her med noen erfaringer med Alpicool? Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
HiWard Svart 13.Juni.2019 Del på Facebook Svart 13.Juni.2019 Jeg kjøpte en Alpicool 40L på båtmessa på Lillestrøm i år. Jeg har kun brukt den to ganger og kun på 220V, men inntrykket så langt lover bra. Den bruker ca15-20min på å kjøle seg ned til 4C fra romtemperatur med kjølevarer oppi, kanskje 30min dersom den er tom. Den støyer lite når den først har kommet til driftstemperatur og temperaturen på displayet avviker ikke vesentlig fra faktisk temperatur. Det sjekket jeg med et termometer. Den holder tålig bra på kulden selv etter at den er frakoblet strøm, men dette er jo ikke tiltenkt bruksmåte for en slik kjøler. Det jeg liker med 40-literen hvertfall, er at den tar minst 6 halvannenlitersflasker stående pluss litt småtteri "under" betjeningspanelet som stikker lenger inn i boksen enn området som er dekket av lokket. Fint med hjul, for det er bikkje å bære den når den er full. Bærehåndtakene er i tillegg, etter min mening, for glatte. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
SoBo Svart 13.Juni.2019 Del på Facebook Svart 13.Juni.2019 Jeg har en Alpicool i turbilen min. 20 liter sak. Koblet til eget batteri og solcelle med regulator. Funker som bare det den. Stillegående også. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Oliver Svart 13.Juni.2019 Del på Facebook Svart 13.Juni.2019 SoBO, jeg klarer ikke å finne innvendige mål i kjøle/fryserommet til 20L Alpicool. Har du noen info? Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 15.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2019 Takk for fine svar! Er det noen her som har indre mål på 40 liters varianten? Jeg finner ikke de målene noe sted på nett. Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
HiWard Svart 15.Juni.2019 Del på Facebook Svart 15.Juni.2019 3 hours ago, Comforthe said: Takk for fine svar! Er det noen her som har indre mål på 40 liters varianten? Jeg finner ikke de målene noe sted på nett. Bare hyggelig, håper du blir fornøyd. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Comforthe Svart 28.Oktober.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2019 Hei, Etter en sesong med 50 liters varianten ville jeg legge inn mine erfaringer her også. Vi endte opp med å handle og er strålende fornøyd. Det fulgte jo med 220 volts adapter og 12V kabel for sigarett tenner uttak. Disse liker ikke jeg da man får mye tap i kontakten. Jeg byttet pluggen på 12V kabelen og la opp et permanent opplegg nede i "kjelleren" i båten. Kjøleboksen fikk da en egen kurs. Når vi av og til bruker den hjemme, benytter vi oss av 220V adapteren. Vi hadde mange kasser øl og mye mat i boksen nedover svenskekysten i sommer. Jeg tror ikke den trakk mer strøm enn kjøleskapet i byssa. Under helgeturer i Oslofjorden har vi et 9Liters ølfat og ekstra matlager i boksen :) Anbefaler denne sterkt, spesielt med tanke på pris. Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
HiWard Svart 28.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2019 Godt å høre at du er fornøyd! Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Hulda Svart 28.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2019 Vi kjøpte en 30-liter Alpicool. Overstiger forventingene med tanke på at vi hadde Waeco tidligere til doble prisen og høyere strømforbruk. Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 28.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2019 (redigert) Hvem selger disse her hjemme? Og der fant jeg svaret - Seatronic... Redigert 28.Oktober.2019 av Rolf (see edit history) Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
S/Y Emma Svart 28.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2019 Vi er tre stk i båthavnen her som bor om bord, og som har kjøpt oss hver vår Alpicool 40 liter til bruk som fryser. Vi kjøpte vår før helgen. Har koblet den rett i batteriet med egen sikring og bryter. Den brukte bare litt over en halvtime på å kjøle seg ned til -20 grader, og der har den holdt seg siden. Vi er spent på hvor lenge den holder. Den har innebygd kjølekompressor som er ganske stillegående og effektiv. I 40-literen får man fint plass til sikkert 10-15 grandiosaer på høykant, i tillegg til et lite rom under selve kompressoren. Forskjellen på 30-40- og 50-litersutgavene er høyden. Siden vi har 70 cm under dekk i lugaren der den står, fikk vi ikke plass til større enn 40-liter, og selv da går lokket ikke helt opp. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.