Knallipadden Startet 13.Juni.2019 Del på Facebook Startet 13.Juni.2019 Jeg har to diesel tanker i båten min hvor den ene er koblet ut pga luft lekkasje i koblingen. Jeg har lyst til å benytte meg av den andre tanken men tenker det kanskje kan være litt grums i den siden den ikke har blitt brukt på noen år. Kan jeg eventuelt koble inn et ekstra fint filter før grov filteret slik at jeg har et fint filter, et grovt filter og det vanlige fin-filteret på motoren for å unngå at eventuelle ulumskheter tetter diesel tilførselen? Tanken er å bruke opp all dieselen i tanken for å kunne inspisere tanken når den er tom. Hvis fin filteret før grovfilteret går tett er det ikke verre enn å bytte over til tank 1 igjen. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 13.Juni.2019 Del på Facebook Svart 13.Juni.2019 Nei, du kan ikke sette inn et finfilter fremfor grovfilteret. Da går dette tett før dei andre blir skitne. Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 13.Juni.2019 Del på Facebook Svart 13.Juni.2019 Klart du kan sette inn et finfilter foran grovfilteret. Det som kan skje er at det går tett før de andre. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 14.Juni.2019 Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 Er det i det hele tatt noen begrensninger på hvor mange filter man kan ha da. Må vel bare ha helsikes lang dieselslange...ser for meg at første filter blir tett ganske raskt.. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 14.Juni.2019 Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 Da tror jeg heller jeg ville satt på en pumpe og filter, og sirkulert dieselen gjennom dette noen dager, før jeg kjørte det i den vanlige strengen til motor. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 14.Juni.2019 Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 Hvor mange liter diesel dreier dette seg om? Sitér dette innlegget Link to post
Fuglen Svart 14.Juni.2019 Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 Kjøp noen vindunker på europris. Pump diesel over på disse (og la stå i ro et par dager). Vask tank (tørk godt med noen filler/gammelt laken etc.) Tøm diesel tilbake. Bruk hevert. Ikke sug fra bunn, men la litt være igjen i dunkene. Da har du plutselig rein tank, og rein diesel. Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 14.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 Det er vel en 110 liter med diesel. Sitér dette innlegget Link to post
Vantro Svart 14.Juni.2019 Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 Støtter @fuglen, men kjør det gjennom filter og vannutskiller på tur tilbake på tanken, den forsikringa er billig ift å ta jobben på nytt eller andre utfordringer..... Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 14.Juni.2019 Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 hva med og fikse luft lekken, burde være det letteste? Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 14.Juni.2019 Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 Jeg lot diesel gå i «kjølen»Pumpet den opp i 3 vindunker , lot dunkene stå i ro noen dager, og pumpet ren diesel i nye dunker. Og ikke alt selvfølgelig.Møkka lå igjen på bunnen, enkelt og greit. Og vasket selvfølgelig opp etterpå og strødde på kanel. Lukta bakeri etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 15.Juni.2019 Del på Facebook Svart 15.Juni.2019 Kjør på slik du har tenkt. Får jo "forfilter" helt ned i 2 Micron, så da vet du med sikkerhet hvilket filter som går tett. Eventuelt kan du filtrere dieselen og pumpe den over i noe annet. Så slipper du å vente på at grumset skal legge seg i bunnen av det midlertidige lagringsmediet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.