Jump to content

Kad43 dieseltrykk


Eide5

Recommended Posts

Mate pumpen drives av kamaksel, for å få effekt må kammen være borte fra armen, prøv med kort tørn med starter til du har god posisjon og kjenner pumpen tar godt. 

Åpne 10 mm skrue på topp av filter for å pompe ut luft. 

Deretter løse litt på diesel tilførsel på 2 - 3 sylyndre og kjør starter til du ser diesel dusj,, skru til og start 

 

Link to post

...eller bruk vacuum....  en helt enkel og grei oljeskifter som du kobler til på retur til tank. Bruk en klar slange i mellom så ser du når det ikke kommer mere luft.... sååå kan du koble tilbake returslangen (uten å slippe for mye luft inn bakveien, bruk gjerne en bremseslangetang til å klemme slangen flat/tett men du bytter om) så kan du prøve å starte...

 

Ingen dieselpumper tåler å gå tørt.

Dieselpumper er dyre.

Når du lufter med vakuum så sliter du minimalt på dieselpumpa. Det går til og med raskere om du har en oljeskifter for hånden...

 

Ditt valg

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...