Goddis77 Startet 16.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 16.Juni.2019 Har 3 hovedbrytere i båten for strøm. Start, forbruk, og nødstart. Forrige eier har alltid brukt alle tre på under kjøring, noe jeg har fortsatt med. Under fortøying bruker jeg forbruk og nødstart for bruk, men ikke starter. Noen som vet hva nødstart er normalt koblet som? Ikke så lett å følge kablingen der bryterne er.. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 16.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2019 Nødstart kopler bare sammen pluss på begge batteripakker. Du har sikkert ladning til begge banker, uten bruk av nødbryter, som er til nød, les tomt forbruksbatteri, eller start batteri. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Goddis77 Svart 16.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2019 Så det at jeg da kobler på både forbruk og nødstart, gjør egentlig at jeg også bruker startbatteriet når jeg ligger i ro? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 16.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2019 Ja Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Goddis77 Svart 16.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2019 Toppers. Da blir det slutt på det fremover ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 16.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2019 Men du bør sjekke litt hvordan ladingen fra dynamoen din er koblet er slik at du får ladet både start og forbruksbank. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ttor Svart 16.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2019 Bare å ringe etter skøyten, om du er medlem. Fikk benyttet den forrige helg, når jeg fant ut at tankmålerne viste 30% for mye. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 16.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2019 Goddis77 skrev 1 time siden: Under fortøying bruker jeg forbruk og nødstart for bruk, men ikke starter. Eget batteri for bruk under fortøyning Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 16.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2019 Goddis77 skrev 56 minutter siden: Så det at jeg da kobler på både forbruk og nødstart, gjør egentlig at jeg også bruker startbatteriet når jeg ligger i ro? Dette er lett å finne ut av. Sett på en stor last på en forbruker, f.eks. vinsj eller truster. Så måler du batterispenningen med multimeter rett på batteripolene samtidig. Du vil da se et markant spenningsfall. Gjenta prosedyren på begge batteribankene, og sjekk i alle bryterens posisjoner. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Goddis77 Svart 16.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2019 Ttor skrev for 3 timer siden: Bare å ringe etter skøyten, om du er medlem. Fikk benyttet den forrige helg, når jeg fant ut at tankmålerne viste 30% for mye. Den der er lei Tror. Er Absolutt medlem ja, men håper det er lenge til jeg får bruk for dem ? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 16.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2019 Lars H. skrev for 3 timer siden: Men du bør sjekke litt hvordan ladingen fra dynamoen din er koblet er slik at du får ladet både start og forbruksbank. Skal få sjekket dette absolutt. Har også solcelle panel som jeg bør få sjekket om også går begge veier. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2019 Slå av nødbryteren, ta ut nøkkelen og heng den et lurt sted. Denne er kun for nød?. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.