Roger jo Startet 17.Juni.2019 Del på Facebook Startet 17.Juni.2019 Så er sesongen endelig i gang, lå i Langesund og fulgte med på Windy og så at været det ble bedre og bedre. Fikk det travelt Lørdag morgen da vinduet var på vei til å krympe. Turen over var bare kjedelig to tankere og en laste båt på kryssende kurs til å med Stena Saga som normalt plager oss bommet med 45 min. Største utfordringen var Norske og Svenske garn. Og nå ligger vi i Kungshamn. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 19.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 (redigert) Turen sydover ble tatt innaskjærs da det var mer behagelig og mindre sprut. Grebbestad lå vi sammen med en Engelskmann. Lite båt i Hamburgsund. Det blir lite lammekjøtt til høsten nesten ingen å se i Sotenkanal. Men biffer er det håp for. Kungshamn lite båt. Redigert 19.Juni.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 19.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 Det er noe galt med turen vår Motvind Motvind og atter Motvind så i dag blir det innaskjærs for å slippe stamping og sprut. Tok igjen to tyskere ved Gullholmen ble til at jeg diltet etter det ser så dumt ut å kjøre forbi i 7 knop når seilasen går i 6,5 K. Prøvde å at leia Bak Bråtö og mellom lille og store Bockhl da de gikk på utsiden, men nei lot båter inn fra styrbord komme foran. Mollö-sund lite båt, mest tyskere. Etter Mollö-sund tok de turen rundt Otterh og jeg stakk rett syd nesten. Kyrkesund stille . Her pleier der å være er blomster skue. ”Magasinet” så stengt ut. Lurer på hva som slo ut to GPS`r og parkerte AIS `n i fjæresteinene på Risö. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 20.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2019 Fant ut at Köllö Knippla var fint å overnatte, kr 250 med alt. Det er mange som blir skuffet i år ingen bensin eller Diesel mulig til neste år sa havnekapteinen Og en butikk som åpner kl 0900 da de fleste har godt uten å få ferske rundstykker. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
ebonita Svart 20.Juni.2019 Del på Facebook Svart 20.Juni.2019 Trevligt att se att Ni har börjat årets tur. Ni tar stora kliv söderut ser jag. Ser fram emot många fina bilder och Rogers kommentarer. God Tur! Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 20.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2019 Takker, en må benytte motvinden så lenge den er av det snille sorten. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 20.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2019 (redigert) For en nydelig dag nesten vindstille og blankt hav Källö-Knippla, men trekken er i mot, mulig vi snart får oppleve et sløre strekk. Rederinnen nyter turen. siluett Tankere som venter på kaiplass. Kunne hvert en hval, svensk gråstein denne synes men det er mange som lurer rett under overflaten langt til havs. Det begynner å trekke litt mer. Lite med båt, men der kom det en Jakt eller Slup, kjedelig strekk til Varberg Varmen kommer 22.3 i skyggen under panelet og havet er blankt igjen. Ica hadde nypoteter til 95 øre kiloen i år også. Alle tobakksjappene var tomme for sigarettmerke til rederinnen. En nordmann hadde rensket byn Varberg 27 røde om ettermiddagen herlig. Redigert 20.Juni.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
MajorAndy Svart 20.Juni.2019 Del på Facebook Svart 20.Juni.2019 Tak for billeder og beretninger! Herligt at få lov at følge med. Så er der ikke så længe til at jeg skal tage imod fortøjningerne i Helsingør igen...? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 20.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2019 Takker, plutselig er vi der. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 21.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2019 (redigert) Turen til Halmstad er også kjedelig og litt slitsom med dønninger fra siden på en langkjølet båt. Denne dukket opp og lyste opp. og en skulle være trygg i den, bare å skalke lukene. Fikk en trist nyhet, har sett fram til en juleøl og en passiar med oldteimeren i denne, vi har treffes de siste 8 år her i den gamle slippen. Båten ligger her, men eieren er oppe på den gylden sky........................ Noen sprer glede. Den gamle vannpumpen tett om-slynget av en Bjørk. Redigert 21.Juni.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 21.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2019 Turen fra Halmstad gikk fint til vi nærmet oss Hallans väderö der ble dønningene STORE og fra siden, det ble huskestue. Og ikke nok med det ferga fra Hallands Väderö ble innpåsliten, kunne se ut som den gikk på auto ikke noen å se. Forventet samme sjøen etter Torekov, men det skjedde ikke mye roligere. Ulvene jaget i flokk og vi kom over til Danmark mellom to flokker. Nu er vi på vår vante kai i Helsingør. Nu er vi i ferie modus, venter på varmen. En "" i hvert ben så går en støtt. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Faxen Svart 21.Juni.2019 Del på Facebook Svart 21.Juni.2019 Meget bra "reportasje". Mer ønskes. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
MajorAndy Svart 21.Juni.2019 Del på Facebook Svart 21.Juni.2019 Beklager jeg ikke var der til at tage tampen, det skyldes en kombination af arbejde og lukkede veje pga motionsløb. At de orker det der Ironman. Sejlede I øst eller vest om Hallands Väderö? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 21.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2019 (redigert) Det gikk fint god plass. Så det halve gaten var stengt. Rødt store dønninger Blå små dønninger. Det kan være terskelen 21 til 18 m merkelig fenomen, har hatt samme vind dønninger før men ikke sett den forskjellen. Redigert 21.Juni.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 25.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2019 (redigert) Her klipper kystverket navlestrengen til Sverige med å fjerne kabler. Kjøkken Lavida mistet en michelin stjerne lammecarren var 4 min for lenge i stekovnen. I år var det liv å røre i Helsingør, fredag Minitriatlon det drøyde vist med målgang , så den mistet jeg. Lørdag var alle på byn og ladet opp til Søndagen KMD IRONMAN 70.3 European Championship Elsinore Løperuten gikk inne i byn og her er en jente i fine klyv og bra fart. For andre år på rad vant amerikanske Rodolphe Von Berg KMD Ironman 70.3 European Championship Elsinore. Beste Norske nr. 25 Kvinneklassen norsk 7 plass i 25/29 Her er alle vinnere uansett mål-gang, det kan ikke være mye nerver i den gutten som tør å sitte på foran i den farten de hadde inn på oppløpet. Fylte diesel i går kr.11,17 danske og tømt septiken. Og satte kurs for København og jeg lurer på hvorfor fiskerene setter ut garn der jeg har ruta? Men for så vidt er glad for at de holder på så vi kan få rødspette. Denne lå på reden i København Danneborg fortøyd, men sjaluppen var i fart.. Mange Cruisebåter til kai og en TUI Bra taiming måtte vente i 4 min på broåpning til Christianshavns som båt nr 3 Ikke småbåter de to andre. Ingen ut lovet ikke bra. Frihavnen vi lå sist i var full av faste så det ut som. Tyskerne laget kaos med å forsøke på fortøye på røde plasser Kom meg inntil en båt så jeg fikk vinket køen av kanalbåtene fram de takket og hilste hele kvelden. Frihavnen her er også belagt med faste. Fant en fastboende trawler og fikk ligge utenpå den. Det er noen ledige 10m på Wilders PL. mot broen- Noen paparazzi fotograf blir jeg ikke da må jeg ha kamera klart , der kommer sjaluppen til Daneborg full av feststemte og så får jeg bare bilde av hekken. Han her er havnesjef herfra og opp til sidekanalen. Redigert 25.Juni.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 27.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2019 (redigert) Når gradene kommer opp i 30 røde er det for varmt å gå til vannhullene så det ble jolletur på kanalene hvor det er litt trekk, Lars det er alltid plass til en Saga selv i København. Her er det mange vannhull ved kanalene. og disse elektriske utleiebåtene er det ca 50 av Rytterstatuen av Frederik VII og Christiansborg Slott oppe i kanalen til babord Fyrskib XIII har funnet et hvilested. Oppe ved Nyhavn begynte motoren å fuske, den hadde sikkert fått nok av tomgangskjøringen og stoppet startet og stoppet. La meg på årene og på de 40 m til kai fikk vi tilbud om slep 2 ganger et Danske par og et Norsk par, takket for tilbudet skulle bare inn til kai. Tett på Nyhavn. Første vannhullet med litt luft og skygge datt vi in på og fikk noe leskende og en tallerken Roastbeef. Motoren var litt gretten, men med litt god snakk og løfte om litt mer fart på hjemturen startet den. Et stopp ved Chr Havns Torv og en tur til SuperBrugsen passet bra og få varene kjørt til døra. Forbausende klart badevann i kanalene en ser bunn på flere meter. Redigert 27.Juni.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
baatsman Svart 27.Juni.2019 Del på Facebook Svart 27.Juni.2019 ser veldig bra ut Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
MajorAndy Svart 27.Juni.2019 Del på Facebook Svart 27.Juni.2019 Christianshavns kanal er stedet at ligge i Kbh. Helt centralt men samtidig utrolig stille om natten. I hvert fald når jeg har været der. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 27.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2019 Enig og naboene ( de som ligger her fast) er hyggelige, blir snart fastboende vi og. Og vi har to som henter flasker to ganger om dagen den ene tar toppen og den andre går i dybden. Toppen av frekkhet så vi Nyhavn det kom en på en trehjuling med en 1m3 sekk, han tømte alle sykkelkurver med flasker i en fei. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 29.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2019 (redigert) Etter den hete dagen så er det behagelig med 23 røde i CH. Havn ligger Irma tett på havnen et par kvartal til ligger Fakta oppe ved CH. Torg er bakeren og Brusen Irma må ses utrolig hvor mye varer en kan få inn i en liten butikk Kvalitet og trivelig betjening her fant jeg T-bone og lammkrone. Går en litt i bakgatene domper en over litt av hvert her et bord som var full av småting når jeg gikk til bakeren i formiddag uten kamera nu tomt, gjenbruk er tingen. Vor Frelsers kirke har kontakt og spiret lager åpning i skydekket på et blunk var det blå himmel. Russen her er nøkterne. kjører rundt i lastebil med høye karmer og fyller noen kanaltur båter. Bru-åpning fanger solen. DSB Vedligehold Kastrup litt av en hall. Tid for å komme seg videre planla et stort hopp helt til Dragør. Da vi kom dit sa rederinnen dette er litt kort, hva med Hundige litt etter ble det Rødvik og Køge bukt var flat og et par båter. og med god tid til å sjekke alle vær prognoser da ble det Fakse bukt og til Tærø og bøye. Sjælland Rundt 2019 seilasen taff jeg på før Rødvik og de siste ca. 2 timer senere en spredning på 14 nm , ser at det var 147 påmeldte. Kl 23 på kvelden kom en seilbåt med et eldre par og spurte om de kunne få henge på de fikk ikke dregfeste og hadde drevet av hele kvelden, fikk ombord en tamp og hekta de fast til kryssholtet akter. fikk en prat før de dro og med anker og tau to ganger dybden måtte det gå galt. Litt kjetting og mye lenger ankertau burde det gå bra neste gang. Pussig møtte han her rett før Femø 2 dager før skjema i år på sin vante tur Sjælland Rundt - Her på Femø er det sol 24,5 røde nu og 3,2 ms. Redigert 29.Juni.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 4.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2019 (redigert) Femø er på det vante. Det er kommet noen båter med gubber, mulig det er kvinneleiren som trekker der er det visst ca. 250 kvinner, en leir som varer i 8-9 uker hvert år, startet i 1971 i 1976 var det 1300 der. Havne- Høkeren er så der selv om frysen er i orden er ikke utvalget som det var med de forrige eierne. Pakkene med Grønne druer hadde noen skiftet farge , de brun/grå er like gode de har bare skiftet farge sa kjøpmannen. Rundstykkene er gode bestill kvelden før, eller møt opp i god tid før 08, 0815 er de borte. Stranden er lang. God plass i havnen. Redigert 4.Juli.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 6.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2019 (redigert) Noen som lurer på hvilken vei vinden blåser i dag. Veivalget videre ble skivebom hadde håp om å komme fra Gedser neste dag. Guldborgbroen åpnet seg da vi kom. Svanene har ikke lært noe fra sist jeg jaget de lenge. De ligger mitt i leia springer og letter lander mitt i leia, så er det på an igjen. Det er himla med 1m vann på begge sider, men dit skal de ikke. Ikke så heldig med Kong Frederik IX's Bro etter Nykøbing Falster den åpner etter tog tidene og var satt til 1314 15 min det kunne hvert verre toget var forsinket så det ble 1319. Båt nummer 3 var tydelig vis kjent for han tyvstartet og broen åpnet seg nok til han slapp å miste masten. En gammel kai er blitt tørkeplass for skarvene. En og annen koser seg for bade-dregg. Vinden kom og gikk og selvfølgelig kom det en skikkelig rosse og blåste oss fra kai, heldigvis fikk vi hjelp. Og det ble flere å hjelpe utover, en båt ville ikke bakke han ville ligge og oppta vel 2 plasser. Til slutt truet vi med å hive alle tre tau tilbake om bord da gav han seg. Og det ble 17m åpning som en svær svenske fikk. Ellers er det bare å beundre se og lær hvordan 8 av 10 med 15 Ms sidevind dundrer inn mellom pålene fanger pålen på LO sid og får baugtauet i land , resten er barnemat, men når en bommer blir flere løsninger diskutert. til båten på LO ropte på tau han hadde skjøtet sammen 3 båtshaker og fikk løkka rundt pålen så de fikk dradd seg på plass I Gedser kan en spille sjakk her ser det ut som sort hest feide hvite bikker av bretter før han ble felt. Tirsdag og Torsdag er Sansehaven full av ivrige Krolf spillere En får nyte de velstelte hageflekkene. Naturtomt er også fint. Hva laver du? Noen solnedganger har det blitt. Alle de år vi har feriert har vi ikke ligget værfast mer enn 4 dager lurer på hvor mange dager den nye rekorden blir? Redigert 6.Juli.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
MaSa Svart 6.Juli.2019 Del på Facebook Svart 6.Juli.2019 Fantastisk tur ? Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Roger jo Svart 7.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2019 (redigert) Benytter dagene på å finne ut hva Gedser har å by på annet en Brugsen og fergeterminalen en by med ca. 800 sjeler med bikkjer og katter. Nede ved kirken fra 1915 er et skilt Vil en vite litt mer om utviklingen de siste 600 millioner år er det Det sorte Geomuseum stedet http://detsortegeomuseum.dk/. Da det var snakk om å legge ut tomter kom fjernvarmeanlegget på plass først Trenger du å ha dreid noe i tre, her er en som dreier det meste. Et stort anlegg, med et lite bilde. Målene var om-slynget av ugress. Skal en dømme etter utstyret har de hatt et aktivt miljø og ambulerende GRILL. For noen år siden var det Solskinsfotball i Gedser turneringer for barn . Tennisen er på vei ut ser det ut som. Det er Golf som er inn to 18 hull og en 27 hulls bane i nærheten. Her er det en som samler på stein i alle fasonger, her er det mange tonn stein og liter med svette lagt ned. Litt grass noen graner et anker uten navn Og bonden ble kvitt plogen så ble det en liten park Fant et lite hus i skogen som virket fraflyttet for i år. En av de triste grå dagene serverte kokken Lammekrølle som lyste opp. Rederinnen i fyr og flamme , se en båt oppkalt etter meg. En kom inn med krøll på rulla et par timer så løste floken seg og naboene ble fornøyd. Redigert 7.Juli.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
alphaman Svart 7.Juli.2019 Del på Facebook Svart 7.Juli.2019 (redigert) flotte bilder Redigert 7.Juli.2019 av alphaman (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.