Roger jo Svart 17.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2019 (redigert) Det er ikke til å tru dag nr 4 med medvind. Turen opp til Hov så var den mange Tyskere som hastet sydover og her en Danske en skulle ikke tro en var i Danmark. Og jammen kom det en Norsk en også på vei sydover Hov Havn er ok den ble temmelig full i kveld. Diesel og Bensin er alltid billig her. Og så har byen en bra slakterbutikk 50 m forbi Brugsen. Tok en tur opp til vindmølla for å høre på all støyen som den skal lage den var nesten lydløs og lyden druknet i bil støyen som var 50 meter unna. Så en katt som lå på lur. Et kattesprang. Og middagen var sikret, men må leke lidt med musa. Gersdorffslund blev dannet i 1674 af de to gårde Porsborg og Højbygård, og er opkaldt efter Gregorius Rathlous kone. En gård på 306,5 Ha. Kulturministeriet besluttede i 1958, at byen skal staves med V, noget som dansk sprognævn siden har sat en tyk streg under. - Hou, der ligger oppe ved indsejlingen til Limfjorden ved Hals, staves Hou. Det besluttede sprognævnet på det tidspunkt, mens Hov ved Odder er med V, siger Elvin J. Hansen (S), næstformand i Miljø-, Teknik-, og Klimaudvalget i Odder Kommune. Redigert 17.August.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 21.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2019 (redigert) Turen opp til Bønnerup pleier å by på all slags føre startet flatt og er kjedelig, her en Dansk innemellom alle tyske Det brygger opp til noe. .Her seiles det skarpt. Det rugler seg til litt når vi tar farvel med Samsø. Og roet seg ved Elsegårde Strand Stille ved Glatved Strand mulig ferietid. Dette er 3 båten jeg viker for i dag merkelig at en på lange strekk skal greie å treffe hverandre. Oppe ved Grenå begynte Stena Nautica å kakle i radioen at det var 15 min til avgang merkelig jeg smøg meg forbi denne gangen. Arkikon ApS Her en Hollender og en Danske. Ved Sangstrup Klint slapp katta ut av sekken og det ble sprut, regn og slingring så piloten kollapset det ble rortørn inn til Bønnerup. Bønnerup er det litt forandring fra sist Fiskebutikken er flyttet 45m mot syd/øst. En motorentusiast har en Sabb og en Grenaa semidiesel på 35 Hk som han kjører på kaia. Ikke mye vibrasjon når en to kronen står på høykant oppe på motoren. https://youtu.be/RfvMOZUPgRk I skøyta har han en To sylindra Grenaa Kaikanten har bra mat. Jeg hadde lyst på Rødspette og rederinnen en salat. MEN det var ikke bare rødspette det var gravalaks. røkalaks, kokt laks et lass med reker pluss salat. jeg hadde full lunch dagen derpå. Den Rødspette menyen var men enn nok for TO. Bra med plass Redigert 21.August.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 22.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2019 (redigert) Det er noe dritt når Coursemaster CM85i ikke spiller på lag den har hvert bra i 3 uker men sviktet vår det ble ruglete inn til Bønnerup. mistenker CM437 RATE GYRO COMPASSET. Turen til Hals måtte jeg styre selv og ikke en båt eller en sky å styre etter (alt var bare grått på himmlen) Et lyspunkt en Normann på vei sydover. Var ikke før kommet inn i renna til Hals ved Fl(2) R 5s før syndefloden åpnet seg og stakene dukket opp på klosshold ingen utgående på AIS heller ingen båt synlige før rullegardinen ble dratt ned reduserte til styrefart og holdt godt Styrbord i renna og stolte på Tiki mellom stakene. Lå litt på været mens det roet seg og gikk inn og fant kaiplass ble litt våt fra regnjakka og ned, skinn tørker fort. Et AIDA skip har hvert i Aalborg, Og Viking Sea på vei til Aalborg. Hvalkjeften er erstattet med en kopi. Været er On Off her blir det snart OFF Ruser til tørk. Denne skulpturen hadde blitt en fin Moring. En ny type båt? Hun har lanterner og en i hekken. Dieselprisen er OK. Redigert 22.August.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 23.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2019 (redigert) Hals er starten på Limfjorden og det er ca.16 nm opp til Aalborg. Her bygges det fundament til vindmøller. Portland Sement. Limfjordsbroen i sikte. Så var vi i byn bruåpning hver hel time Aalborghus slott ligger sentralt til ved Limfjorden i sentrum av Aalborg. Slottet ble oppført i perioden 1539-1553, og var opprinnelig bygget som et festningsverk. Under kong Christian III ble det avgjort at området ikke lengre kunne brukes som permanente festningsverker med bakgrunn i at det ikke kunne holde seg selvforsynt med vann under en eventuell beleiring. Bygningene ble dermed tilpasset sin nye funksjon som et regnskapsslott, der kongens sendemenn kunne samle inn skatter fra hele Nordjylland. Aalborghus er i dag Danmarks eneste bevarte regnskapsslott. I bakgården Kongelig stempel En kan friske opp en Grå fasade. En tur til sentrum Ikke mange Jomfruer i denne gaten. var her i 60, men husker ikke............ Trodde ikke at Flamingoer fikk drikke alkohol. En tur kailangs 13 er mitt lykketall En oversikt over aktivitetene langs kaia Ikke nærmere da flyr jeg. I juni 1874 ble arbeidet påbegynt på den første broen med 7 bærende pilarer. Brobyggingen var komplisert på grunn av den ustabile fjordbunnen med et mudderlag som på sitt tykkeste var på 34 meter, og det var ingen erfaring fra noen steder i verden med å pæle dypere enn 25 meter. Arbeidsstyrken var hovedsakelig franskmenn og italienere. Byggingen kostet 14 mennesker livet, blant annet som følge av eksplosjoner i trykkamrene og mange arbeidene ble rammet og invalidisert av dykkersyke. Byggingen av avsluttet i 1878 og innviet 16. august 1879. Den første broen var en 318 meter lang svingbro, og kostet 2 729 353 kr. 1904 ble den bygget om til å bli betjent ved hjelp av elektrisitet Her de gamle fundamenter. I mars 2017 ble kulturbroen åpnet en gang og sykkelsti på utsiden av jernbanebroen. Broen er blitt påkjørt 3 ganger M/S «Marmacfier» 1955 , M/T «Astrality1956 og Containerskip Ramona 2012 kontravekt på 400 tonn En pensjonist Eldbjørn må være en greit å ligge til kai og bare skape hygge for andre med noe godt i glasset .. LOA Kom innom. men seilte igjen hun ble bygget som en tremastet skonnert i Svendborg, Danmark i 1922 24,59 m x 6,28m Redigert 23.August.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.