morgull Startet 18.Juni.2019 Del på Facebook Startet 18.Juni.2019 Hei. Har en 99 modell Mercury 150 Optimax som har begynt å krangle. Den fusker på høyt turtall etter 5-10 min kjøring i planingsfart. Dette skjer når turtallet er ca 4200 o/min og høyere. Turtallet dropper da fort ned til ca 4000 o/min og så opp igjen. Skjer omtrent hvert sekund. Drar jeg turtallet ned til 4000 o/min går den helt rolig og fint. Den går fint de første 5-10 minuttene i planingsfart før problemet dukker opp. Det er akkurat som den går fint frem til den blir skikkelig driftsvarm før problemene starter. Er det noen som har opplevd lignende og har noen gode råd? Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
PolarLi Svart 19.Juni.2019 Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 Den her videoen kan kanskje gi deg noen gode råd: Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 19.Juni.2019 Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 Kan det være dårlig kjøling? Slik den blir litt for varm og at den går i nødmodus? Sitér dette innlegget Link to post
morgull Svart 19.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 Hei! Impeller ble byttet på motoren i fjor og kjøling er ok. Den går ikke i nødmodus og det er ingen varsellamper som lyser / lydsignal. Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Fjordland Svart 19.Juni.2019 Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 Da ville eg sjekka "vapor seperator" for vann og rusk. Dette blir som flotørkammeret til en forgasser motor. Bensinfilter, slanger.... Sitér dette innlegget Link to post
morgull Svart 19.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 Vapor skal være ok. Nytt bensinfilter, vannutskiller filter og nye bensin slanger byttet på verksted i fjor høst. Det eneste jeg stusser litt på er at det er en skjøt på bensinslangen bak ved brønnen. Det er en plastkobling som bensinslangen er tredd inn på i begge ender. Bensinslangen er festet til koblingen med strips. Klarer å vri slangen frem og tilbake på koblingen. Kan det være at det suges inn falsk luft der når motoren "får kjørt seg litt". Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Fjordland Svart 19.Juni.2019 Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 mulig falsk luft der, evnt at innsnevringen er såpass at vapor-kammer går tomt for bensin. og rekker og fylles opp når du går ned på turtall? Sitér dette innlegget Link to post
morgull Svart 19.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 Ja, det er ikke umulig. Skal prøve å få tak i en kobling i metall som har samme dimensjon som bensinslangen og teste. Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.