Bitteliten Svart 6.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2019 (redigert) Må skyldes lite kunnskap de som sier AIS ikke har verdi utfordringen er at man tror alt er på AIS. Hos oss minnes det derfor stadig på at radar er minst like viktig til trådens tema. Vindstyrke stemte med vindkast styrke i GFS varslet. Retningen var markant feil... Redigert 6.Juli.2019 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 6.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2019 Ida Marie III skrev for 2 timer siden: Skulle jeg velge mellom ais og radar, hadde mitt valg vært enkelt....ais... Legg AIS-målen på radarskjermen..........i blant er det skremmende hur dårlig det stemmer fremfor alt på hurtiggående fritids-motorbåter.........klasse B Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bitteliten Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Ligger i Amsterdam nå og innser at Vest Frisiske øyer og Kiel kanalen kanskje ikke er drømmeturen. Så åpnet det seg et værvindu for direkte seilas til Skagen. Så da satser vi på det ? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2019 (redigert) Ser innseilingsfyret til Marstrand nå klokken er 2330. Vi har hatt en begivenhetsløs tur på ca 400nm, 2 døgn og 18 timer. Seilte første ettermiddagen i bra fart. Så løya det. Har rusla i rundt 6 knop for motor resten av turen. Blåst stort sett 2-4 ms. Mye tåke i går, sikt nedi 50m. Takk for radar og AIS ? I morgen viser GRIB filen at en ny kuling fra Stadt til Skagens rev bygger seg opp. Avslutter dette strekket med en solfylt dag i blikkstille langs Danmark. Og håper på plass i Marstrand ? Redigert 12.Juli.2019 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 13.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2019 Bitteliten skrev for 21 timer siden: Ser innseilingsfyret til Marstrand nå klokken er 2330. Vi har hatt en begivenhetsløs tur på ca 400nm, 2 døgn og 18 timer. Seilte første ettermiddagen i bra fart. Så løya det. Har rusla i rundt 6 knop for motor resten av turen. Blåst stort sett 2-4 ms. Mye tåke i går, sikt nedi 50m. Takk for radar og AIS ? I morgen viser GRIB filen at en ny kuling fra Stadt til Skagens rev bygger seg opp. Avslutter dette strekket med en solfylt dag i blikkstille langs Danmark. Og håper på plass i Marstrand ? Du fikk plass så jeg, kjørte gjennom Marstrand i 18 tiden i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Mummipappa Svart 15.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2019 Fine oppdateringer @Bitteliten Det var en urban seiltur med London og Amsterdam, og den engelske kanal har jeg hørt kan være ekkel med all trafikken. At det blir en del motorfart må en jo regne med på langtur. Savner oppdateringer fra @lasmarquezas Hvordan var det lang sjøene i Kaledoniakanalen? Var det noen plasser å legge til bortsett fra ved slusene? Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 15.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2019 (redigert) Har vært sløv med oppdateringer her i det siste, @Mummipappa. Tror vi skal få lagt ut en video ganske snart, og da legger jeg en lenke i en egen tråd her. Det er jo tre distinkte sjøer i kanalen. Loch Ness er lang og dyp uten gode ankringsforhold. Her gikk vi bare over på langs. Loch Oich er trangere å navigere og langt grunnere. Loch Lochy har noen nydelige ankringsplasser, primært i på nordsida av den vestlige delen. Har ankret vi opp til en deilig sen frokost etter å ha ligget ved slusene i Laggan. Selv lette jeg ganske mye for å finne gode råd, så jeg vurderer å legge ut litt konkrete erfaringer i en egen tråd. Nå er vi på Hebridene, med avgang til Orknøyene i morgen. Som alltid vil ting kunne endres, men slik er bildet nå. Sola skinner fra skyfri himmel, og livet smiler. Kommer mer fra meg snart. Redigert 15.Juli.2019 av lasmarquezas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2019 Filmer fra turen vår ligger på youtube ? https://www.youtube.com/user/Bitteliten5 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.