Jump to content

Værguruer på BP, hva med været når vi seiler Østfold- Orkney lørdag 29 juni (fremme 1-2 juli)?

Guest Avmønstret#

Recommended Posts

Ser innseilingsfyret til Marstrand nå  klokken er 2330. 

Vi har hatt en begivenhetsløs tur på ca 400nm, 2 døgn og 18 timer. Seilte første ettermiddagen i bra fart. Så løya det. Har rusla i rundt 6 knop for motor resten av turen. Blåst stort sett 2-4 ms. Mye tåke i går, sikt nedi 50m. Takk for radar og AIS ?

I morgen viser GRIB filen at en ny kuling fra Stadt til Skagens rev bygger seg opp. 

Avslutter dette strekket med en solfylt dag i blikkstille langs Danmark. Og håper på plass i Marstrand ?

E47A66DF-0C83-4A8C-8D0B-504754CF5B8F.jpeg

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Bitteliten skrev for 21 timer siden:

Ser innseilingsfyret til Marstrand nå  klokken er 2330. 

Vi har hatt en begivenhetsløs tur på ca 400nm, 2 døgn og 18 timer. Seilte første ettermiddagen i bra fart. Så løya det. Har rusla i rundt 6 knop for motor resten av turen. Blåst stort sett 2-4 ms. Mye tåke i går, sikt nedi 50m. Takk for radar og AIS ?

I morgen viser GRIB filen at en ny kuling fra Stadt til Skagens rev bygger seg opp. 

Avslutter dette strekket med en solfylt dag i blikkstille langs Danmark. Og håper på plass i Marstrand ?

E47A66DF-0C83-4A8C-8D0B-504754CF5B8F.jpeg

Du fikk plass så jeg, kjørte gjennom Marstrand i 18 tiden i dag. 

Har vært sløv med oppdateringer her i det siste, @Mummipappa. Tror vi skal få lagt ut en video ganske snart, og da legger jeg en lenke i en egen tråd her.

Det er jo tre distinkte sjøer i kanalen. Loch Ness er lang og dyp uten gode ankringsforhold. Her gikk vi bare over på langs. Loch Oich er trangere å navigere og langt grunnere. Loch Lochy har noen nydelige ankringsplasser, primært i på nordsida av den vestlige delen. Har ankret vi opp til en deilig sen frokost etter å ha ligget ved slusene i Laggan.

Selv lette jeg ganske mye for å finne gode råd, så jeg vurderer å legge ut litt konkrete erfaringer i en egen tråd.

Nå er vi på Hebridene, med avgang til Orknøyene i morgen. Som alltid vil ting kunne endres, men slik er bildet nå. Sola skinner fra skyfri himmel, og livet smiler. Kommer mer fra meg snart.

Redigert av lasmarquezas (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...