Chilli Solbris Startet 19.Juni.2019 Del på Facebook Startet 19.Juni.2019 Torsdag 20. juni setter jeg meg på fly til Bergen for å hente denne for en kompis En Nimbus Nova 335 fra 2003 med bare 200 timers gange. Båten for å si det mildt strøken! Nå håper jeg dere følger meg rundt kysten! Og @Zitt må frem med trommene! Hadde ikke tenkt å bruke mer enn tre dager på turen. En nydelig skute dette! Blir virkelig moro å få kjørt denne en tur!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 Regner med at vind kan bli et tema de nærmeste dagene. Så jeg har vel tenkt at mandag er siste frist for levering Kambo. Båten er god for ca 35 knop så er det godt vær vil det være mulig å få litt vind i luggen!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
GVH1979 Svart 19.Juni.2019 Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 Drar fra Oslo mot Kristiansand sent fredag ettermiddag så det er jo mulig at våre veier krysses. Ser ut til at du får vinden i ryggen når du nærmer deg Mandal, men blir nok litt ruskete for oss begge hvis ikke ting endrer seg. Er det AIS i båten så det er mulig å følge ferden? Riktig god tur! Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 19.Juni.2019 Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 Fin båt det! Håper du får en fin tur rundt kysten. Sitér dette innlegget Link to post
LAKA Svart 19.Juni.2019 Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 En båt etter min smak. Blir spennende å følge dere nedover langs kysten. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 19.Juni.2019 Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 Flott båt, helt klart. Jeg må si jeg synes det virker optimistisk med Kambo til mandag. Husk du trenger litt hvile underveis. Det skal blåse mye på fredag, så tror ikke du får på så mange mil da. Du orker nok ikke mer enn 22-24 knop som marsjfart. Det slår mye og hue blir slitent. Om du ikke er 30 år og ungkar, da... Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 Worry II skrev 1 time siden: Flott båt, helt klart. Jeg må si jeg synes det virker optimistisk med Kambo til mandag. Husk du trenger litt hvile underveis. Det skal blåse mye på fredag, så tror ikke du får på så mange mil da. Du orker nok ikke mer enn 22-24 knop som marsjfart. Det slår mye og hue blir slitent. Om du ikke er 30 år og ungkar, da... Du har helt klart gode poeng @Worry II, har kalkulert med 22-24 knop. Og godt med hvile!??? LAKA skrev for 1 time siden: En båt etter min smak. Blir spennende å følge dere nedover langs kysten. En skikkelig flott båt! Skal prøve å få oppdatert med bilder underveis! Trond123 skrev for 1 time siden: Fin båt det! Håper du får en fin tur rundt kysten. Takker! Får håpe at både Windy og Yr bommer litt!??? GVH1979 skrev for 2 timer siden: Drar fra Oslo mot Kristiansand sent fredag ettermiddag så det er jo mulig at våre veier krysses. Ser ut til at du får vinden i ryggen når du nærmer deg Mandal, men blir nok litt ruskete for oss begge hvis ikke ting endrer seg. Er det AIS i båten så det er mulig å følge ferden? Riktig god tur! Kommer til å legge ut AIS men er usikker på om jeg må opprette noe mAIS eller om det holder med AIS på min bærbare VHF. Sier i fra! Hva er din AIS? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
GVH1979 Svart 19.Juni.2019 Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 Jeg bruker appløsningen mAIS. Skal dukke opp som AVA med mmsi 257062810 på fredag fra ca kl 18:00. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 GVH1979 skrev 18 minutter siden: Jeg bruker appløsningen mAIS. Skal dukke opp som AVA med mmsi 257062810 på fredag fra ca kl 18:00. Supert legger deg til!?? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Ms Fortuna Svart 20.Juni.2019 Del på Facebook Svart 20.Juni.2019 Nå er det vel ikke noe som heter mAis lenger, så om du må installere noe heter appen nå OnCourse ais. Sitér dette innlegget Link to post
GVH1979 Svart 20.Juni.2019 Del på Facebook Svart 20.Juni.2019 Helt riktig. Det er den jeg benytter @Ms Fortuna. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 20.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2019 GVH1979 skrev for 4 timer siden: Helt riktig. Det er den jeg benytter @Ms Fortuna. Ms Fortuna skrev for 5 timer siden: Nå er det vel ikke noe som heter mAis lenger, så om du må installere noe heter appen nå OnCourse ais. Jepp fant ut det! Har landet og handlet litt. Nærmer seg overtagelse!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.Juni.2019 Del på Facebook Svart 20.Juni.2019 Lykke til Erik, synd vi ikke kunne følges nedover kysten. Nå er jeg våknet etter en lengre hvil. Båten er fortøyd ved siden av white Lady Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 20.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2019 Bjørn Løvjomås skrev for 1 time siden: Lykke til Erik, synd vi ikke kunne følges nedover kysten. Nå er jeg våknet etter en lengre hvil. Båten er fortøyd ved siden av white Lady Jeg kommer innom deg Bjørn!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.Juni.2019 Del på Facebook Svart 20.Juni.2019 Jeg er antakelig ikke hjemme, skal i bryllup i helga, men returnerer til Bergen på mandag,for å hente en ny båt da Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
alphaman Svart 21.Juni.2019 Del på Facebook Svart 21.Juni.2019 Er dere klare til avgang Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 21.Juni.2019 Del på Facebook Svart 21.Juni.2019 Kult. Grimstad er et fint sted å bunkre og slappe av litt på en sånn tur. lykke til og kjør forsiktig ! Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Chilli Solbris Svart 21.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2019 Det ble en litt hektisk dag i går! Måtte bli skikkelig kjent med båten og bunkre! Og det ble en tur innom Dolviken for å hilse på @kdtran! Virkelig hyggelig å hilse på! Og jeg er mektig imponert over jobben som gjøres! Jeg gleder meg stort til å få se denne skuta på sjøen!!! Det skulle vært en skikkelig höjdare å fått sperret deg, @Kjesto, @SoBo og @Knude inne i samme rom over god mat og godt drikke!??? Og jeg skulle bare lyttet!??? Prøver å komme meg til Stavanger i dag men det kan se ut som Haugesund er mer realistisk. Vi får se! Noen bilder fra dagen i går Fantastisk båt! Der gledes! Det blir en flott tur! Tilbehøret er i orden! Det er papirer på alt! I egen mappe! Det er gullende rent over alt! Sikkerhet er viktig for meg. Personlig nødpeilesender er en billig livsforsikring! I tillegg til vest og VHF selvsagt! @kdtran sitt fantastiske prosjekt! Nesegrus beundring for fyren! Meget hyggelig å møte deg i går! Gleder meg til du kommer nedover kysten!??? Dette blir ny båt!!! Ferdig om fjorten dager!!!?? Lykke til! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 21.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2019 Og så fikk jeg kommet meg avgårde. Gikk til Bekkjarvik i går kveld. En fantastisk tur med en nydelig skjærgård. Med både sol, vind og regn. Er imponert over båten! Det ble overnatting i Bekkjarvik og der er jeg enda. Er litt lei av å bli våt så jeg venter på at det skal slutte å regne!??? Det er flott i Bekkjarvik med fin gjestehavn og nok butikker!!! Storfint besøk! Det kan faktisk bli for stort!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Trond123 Svart 21.Juni.2019 Del på Facebook Svart 21.Juni.2019 (redigert) Kraftig tordenvær i haugesundsområdet nå. Edit: Glemte helt å kommentere flotte bilder. Enig med Bjørn, stikk innom Kvitsøy om du har tid. Redigert 21.Juni.2019 av Trond123 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 21.Juni.2019 Del på Facebook Svart 21.Juni.2019 Flotte bilder Erik, du er god på dette. Kos deg på turen videre. Ps, gå innom Kvitsøy om du får tid. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 21.Juni.2019 Del på Facebook Svart 21.Juni.2019 Kos deg på tur ...flotte bilder og båt Ble det AIS ...ser deg ikke aktiv ....hvilket navn på Ais i såfall Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
GunR Svart 21.Juni.2019 Del på Facebook Svart 21.Juni.2019 Nei, dette er ikke bra! Så mange nydelige bilder av en drømmebåt... Nå sitter jeg og ser på Finn.no igjen, etter flotte Nimbuser som jeg verken har råd til eller båtplass til! Men bare kom med mer, er så flott å se på, skulle ønske jeg var med! Bon voyage! Sitér dette innlegget Link to post
kdtran Svart 21.Juni.2019 Del på Facebook Svart 21.Juni.2019 Virkelig hyggelig å møte deg @Erikda, og kjekt at Bekkjarvik falt i smak. ? God tur videre! Vi holder kontakten Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 21.Juni.2019 Del på Facebook Svart 21.Juni.2019 Går fra Bekkjarvik til Mandal lørdag kveld, ser greit ut på værmeldinga. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.