Chilli Solbris Svart 21.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 LALUNA II skrev for 3 timer siden: Kos deg på tur ...flotte bilder og båt Ble det AIS ...ser deg ikke aktiv ....hvilket navn på Ais i såfall Prøver å få båt nr to opp å gå men får det ikke til! Solbris2! Finner ikke igjen båten..... og får ikke registrert ny?? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 21.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 Prøv Solbris2 på MarineTraffic nå. Skal være der! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 21.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 MarineTraffic skal være oppe og gå. Vet ikke helt om jeg stoler på tracket!!!!?? Hmmmmmmm Og her er jeg nå! Litt usikker på pm jeg går til Stavanger i kveld. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 21.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 Jakob T skrev for 3 timer siden: Går fra Bekkjarvik til Mandal lørdag kveld, ser greit ut på værmeldinga. Kanskje vi treffes underveis? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 21.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 Var det mye sjø over Boknafjorden, så du hadde litt varierende tempo Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 21.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 Bjørn Løvjomås skrev for 2 timer siden: Var det mye sjø over Boknafjorden, så du hadde litt varierende tempo Ja, det var litt sjø. Men ikke høye bølger. Mer litt sånn fra alle kanter. Fant ut at 15 knop ga ganske høy baug og en god og stabil plog i sjøen. Knallbåt! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 21.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 Høy baug er lurt... av og til Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 21.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 Nå ligger jeg i Østsundvik på Rennesøy nord for Stavanger. Det fristet mer enn en lørdagskveld i Stavanger sentrum. Et idyllisk tettsted med en fin gjestehavn til behagelige 150 kr pr døgn inkl strøm!??? Nimbusen imponerer meg skikkelig! Ingen planingsterskel! To KAD300 som ser ut som om de nettopp er pakket ut jobber som to løpsvillige pusekatter! Kontant reaksjon på gassen! Gjør glatt 35 knopp og marsjer helt anstrengt i 30 knop på 3200 rpm. Begynner å kjenne den litt nå. Lekende lett å håndtere! Virkelig en flott båt! Forkabinen, toalett og stikkabin ser ut som om det aldri har vært i bruk!??? Noen bilder fra dagen! Innseilingen til Haugesund. I Haugesund. Jeg ble ikke så lenge der. Det regnet ganske kraftig og jeg måtte videre. Og så fikk jeg opp Solbris2 omsider.... Men den er visst ikke søkbar... Og så fra Østsundvik!?? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 21.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 Bjørn Løvjomås skrev 4 minutter siden: Høy baug er lurt... av og til Ja, men den var ikke så høy at jeg ikke så over den!??? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bitteliten Svart 21.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 33 Nova er grombåt. Jeg hadde en 30S er par sesonger. Ble imponert. Skuffende bra, for meg som kom fra NordWest ? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 21.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 Bitteliten skrev 8 minutter siden: 33 Nova er grombåt. Jeg hadde en 30S er par sesonger. Ble imponert. Skuffende bra, for meg som kom fra NordWest ? Skjønner hva du mener!?? Og denne har bare gått 250 timer!?? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 21.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 (redigert) Flotte bilder og grom båt/ motorpakke @Erikda ? hva er planen i morgen? Har ikke sjekket noe vær, men har du god til og lyst kan det anbefales et par avstikkere mellom Jæren og Lista. Å ta en tur inn Åna-Sira synes jeg er noe helt eget. Inn et skår i fjellveggen og så åpner det sengen fantastisk flott og frodig liten fjord på innsiden. Kan være heftig med strøm inninnløpet om kraftverket har slusene oppe men fet er merket med en stang til venstre i innløpet med 3 røde lys. Jo flere lys, jo mer moro ? også koselig og stille innom Borshavn på Lista om været ikke er for ille. Sender tanker til RS Ægir på nesten 70 fot som gikk rundt 2 ganger av brottsjøer i maks elendig vær rett utenfor havna IG at området ikke skal undervurderes i dårlig vær. Ellers synes jeg korshavn er noe eget. Må liksom alltid forbi der ? god tur videre ? Redigert 21.Juni.2019 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 21.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 Link til AIS https://www.marinetraffic.com/no/ais/details/ships/shipid:5935442/mmsi:912578022/imo:0/vessel:SOLBRIS2/_:9ca342210bc735a430c1ef3668c8d06d Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bonita I Svart 21.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 sitat; Og så fra Østsundvik!?? Eller kanskje ØstHUSvik?? :) :) Uansett - Fint sted, og god tur videre Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
LAKA Svart 21.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 Østhusvik er fint. Holder til rett over fjorden i Østabøvågen på Talgje. Der er det enda finere og attpåtil gratis gjesteplasser i småbåthavna. God tur videre! Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 22.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 (redigert) iflg. Windy så er det småfriskt fra morgenen men bedre litt utpå dagen ...sjøen i hekken nedover ser det ut til https://www.windy.com/?58.462,6.932,8 https://www.barentswatch.no/bolgevarsel/jaren/7 Så her er det bare å skuffe på Redigert 22.Juni.2019 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 22.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 Bare å komme deg av gårde hvis du vil rundt sørspissen i dag iflg været på Lindesnes https://lindesnesfyr.no/#vaeret-pa-fyret Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 22.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 sap_2000 skrev for 10 timer siden: Flotte bilder og grom båt/ motorpakke @Erikda ? hva er planen i morgen? Har ikke sjekket noe vær, men har du god til og lyst kan det anbefales et par avstikkere mellom Jæren og Lista. Å ta en tur inn Åna-Sira synes jeg er noe helt eget. Inn et skår i fjellveggen og så åpner det sengen fantastisk flott og frodig liten fjord på innsiden. Kan være heftig med strøm inninnløpet om kraftverket har slusene oppe men fet er merket med en stang til venstre i innløpet med 3 røde lys. Jo flere lys, jo mer moro ? også koselig og stille innom Borshavn på Lista om været ikke er for ille. Sender tanker til RS Ægir på nesten 70 fot som gikk rundt 2 ganger av brottsjøer i maks elendig vær rett utenfor havna IG at området ikke skal undervurderes i dårlig vær. Ellers synes jeg korshavn er noe eget. Må liksom alltid forbi der ? god tur videre ? Kjempetips @sap_2000! Tror ikke eier får båten før sent mandag etter de tipsene der!???. Ja dette er virkelig en knallbåt! Hyggelig st du er med på turen! Vet du om Sprangereidkanalen har 4,5 m høyde? Stemmer kartet? Bonita I skrev for 10 timer siden: sitat; Og så fra Østsundvik!?? Eller kanskje ØstHUSvik?? :) :) Uansett - Fint sted, og god tur videre ??? mine skriveleif som vanlig! Godt dere passer på!!!??? LAKA skrev for 9 timer siden: Østhusvik er fint. Holder til rett over fjorden i Østabøvågen på Talgje. Der er det enda finere og attpåtil gratis gjesteplasser i småbåthavna. God tur videre! Da blir det Østabøvågen neste gang!???? LALUNA II skrev for 3 timer siden: iflg. Windy så er det småfriskt fra morgenen men bedre litt utpå dagen ...sjøen i hekken nedover ser det ut til https://www.windy.com/?58.462,6.932,8 https://www.barentswatch.no/bolgevarsel/jaren/7 Så her er det bare å skuffe på Ja, @LALUNA II! Det skal roe seg utover dagen. Måler er egentlig å runde i løpet av dagen. Men etter stalltips fra @sap_2000 kan det tenkes at eier må vente en dag!??? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
tomcat Svart 22.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 Tenker å seile fra Dusavik til Egersund på vei mot det blide sørland i dag selv. Få rapporter på hvordan forholdene er der ute @Erikda, du går en del fortere enn oss :) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 22.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 Inn til Tananger er ruskete sjø. Ikke noe problem men du sitter ikke stille??? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Brigg Svart 22.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 Erikda skrev for 1 time siden: Vet du om Sprangereidkanalen har 4,5 m høyde? Stemmer kartet? 4,5 meter gjennom kanalen. Vi gikk gjennom med Viksund 340 fly, og da bør du gå gjennom helt uten problemer. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Chilli Solbris Svart 22.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 tomcat skrev for 2 timer siden: Tenker å seile fra Dusavik til Egersund på vei mot det blide sørland i dag selv. Få rapporter på hvordan forholdene er der ute @Erikda, du går en del fortere enn oss :) Var noe sjø inn mot Tananger mennikke noe problem. Fin seilevind sørvest. Skal dreie mer vestlig og roe ned. Jeg går videre etter familiebesøk på Tananger. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 22.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 Brigg skrev 56 minutter siden: 4,5 meter gjennom kanalen. Vi gikk gjennom med Viksund 340 fly, og da bør du gå gjennom helt uten problemer. Flott! Tusen takj! Har lyst på den turen der!??? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
trixie2 Svart 22.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 Fint på Jæren nå 3ms vind ,litt lite for oss med seil. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 22.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 Det var litt sjø inn til Tananger men ikke noe krevende. Gikk fint i 15 knop. Noen bilder fra formiddagen..... Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.