LALUNA II Svart 22.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 Nordvest bris på Lindesnes litt sjø Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 22.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 Da er jeg underveis! Neste stopp Egersund! skikkelig mye gammal moro utpå! Velger å stikke langt til havs!??? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Faxen Svart 22.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 For mange år siden, da jeg hentet min Storebro, var det opp i 8 meter bølger. Fysj. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
tomcat Svart 22.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 Det vel deg dette da utenfor Egersund for 30 minutter siden? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 22.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 tomcat skrev 1 time siden: Det vel deg dette da utenfor Egersund for 30 minutter siden? Jepp??? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 22.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 Og nå på vei til Hidra!!! Havet har lagt seg betydelig! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 22.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 LALUNA II skrev for 7 timer siden: Nordvest bris på Lindesnes litt sjø Det blir Sprangereidkanalen på meg tenker jeg. Kommer gjennom med denne men ikke min egen!?? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
tomcat Svart 22.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 Underveis enda? Har havet lagt seg skikkelig nå? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 22.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 Det ble en ruskete tur fra Tananger til Egersund. Gammel og rotete sjø gjorde st jeg gikk langt ut for å kunne bruke bølgene mer skrått. Det var ikke bedre utpå men fikk effekten av sjøen delvis bakfra. I hvert fall ikke rett i trynet. Deilig å komme inn til Egersund og roligere farvann! Opphavet til venstre, min fetter i midten og lillebror til høyre!?? Og meg i midten! Brutter er 200 cm jeg er 194...... På vei inn til Egersund Det er ikke alt som er like fint!??? Skyene lager kunst Vindmøllefabrikk...... På vei inn til sentrum Hva kalles statuen ved innseilingen til Egersund? Sildeoljefabrikken i Egersund Inn mot sentrum Gjestehavna i sentrum. RS på vei ut! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 22.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 tomcat skrev 37 minutter siden: Underveis enda? Har havet lagt seg skikkelig nå? Ut fra Egersund til Hidra var det betydelig bedre!??? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2019 Faxen skrev for 13 timer siden: For mange år siden, da jeg hentet min Storebro, var det opp i 8 meter bølger. Fysj. Det må ha vært skikkelig brutalt!??? Var ikke mer enn 1,5 nå.... og det bare innimellom (tror jeg da) Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2019 Så forlater jeg Kirkhamn på Hidra. En koselig plass!!! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2019 Faxen skrev for 14 timer siden: For mange år siden, da jeg hentet min Storebro, var det opp i 8 meter bølger. Fysj. Det må ha vært skikkelig brutalt!??? Var ikke mer enn 1,5 nå.... og det bare innimellom (tror jeg da) Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2019 Lista viser seg fra sin beste side! Jeg tusler rundt i 8 knop for en maskin. Jeg forventet at et eller annet ville skje underveis. Og da først og fremst reimer på motorene. Og det blir bytte av reima til dynamoen på babord maskin i Lista havn!?? Men med disse forholdene er det en fryd å gå i trawlerfart!!! ??? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
TrikkerN Lønning Svart 23.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2019 Røk reima? ? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2019 TrikkerN Lønning skrev 48 minutter siden: Røk reima? ? Det var ikke reima til dynamoen som røk. Men flatreima som ligger innerst (selvfølgelig). Jeg burde jo hatt hode nok til å sørge for å gå med meg ekstra reimer av alt på turen. Men neida. Ligger nå i Lista havn og er litt oppgitt. I følge megler ble reimene skiftet i fjor men like fullt burde jeg sørget for ekstra reimsett til alle reimene! Så om noen vet om noen som har reimsett til KAD 300 liggende betaler jeg gladelig for å få de ombord! Må også ha momentnøkkel for riktig stramming. Kan gå videre på en motor men er ikke så hissig på det akkurat nå! Her ser dere hvilken reim som er borte. Babord motor. Reima driver kompressor og dynamo. Fikk alarm og slo av med en gang. Styrbord motor med reim inntakt. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 23.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2019 Kjipt BJØRN HUSKER DU DER vi fikk filter i Farsund hva de heter ? Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Sjøbliss Svart 23.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2019 Kan det være Røykenes @LALUNA IIII? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Sjøbliss Svart 23.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2019 Er vel disse man må begynne å ringe til. Kanskje en av de er snille og henter frem noen deler på en søndag? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2019 Sjøbliss skrev 16 minutter siden: Er vel disse man må begynne å ringe til. Kanskje en av de er snille og henter frem noen deler på en søndag? Supert! Takker!??? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 23.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2019 Det var Røykenes båt vi var hos. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 23.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2019 Er det noen som sitter på disse reimene i Stavanger, så kjører jeg nedover om ca 1 time. Er det noen som kjenner noen som Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Sjøbliss Svart 23.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2019 Dersom de ikke svarer på telefon går det å finne ut hvem som eier / driver på brreg.no. Du er vel ikke redd for en telefon på kobberlinja i spiskammeret du @Erikda ??? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
LALUNA II Svart 23.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2019 (redigert) Da prøver Erik å komme seg bort til Farsund på en motor ...vi har ordnet kontakt med Røykenes så muligheten for at han hadde reim var rimelig stor så da ser det ut som det går veien for snille gutter ;-) Redigert 23.Juni.2019 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2019 Går fra Lista til Farsund på en maskin. Får hjelp der!??? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.