Jump to content

Hentetråd Bergen - Kambo (Son), Nimbus 335 Nova

Chilli Solbris

Recommended Posts

Bitteliten skrev 1 time siden:

Tynne slangen og lille pumpa er antakelig til vindusspyler. Var slik på min30S. Heiv ut skiten og satt inn ny pumpe og spylertank fra BT. 

Om pumpa går som den skal er det enten luft eller lekkasje. Sjekket dusjen på badeplatformen?

Det sa du noe ja!!! Helt riktig! Den tynne er til vindusspyler!!! ??

Men ville ikke trykkvanbspumpa gått hvis dusjen på badeplattformen var på? ??

MajorAndy skrev 59 minutter siden:

Eller klassikeren: Tæt filter i selve vandhanen?

Alle siler og filtere er gjort ren.  Jeg tenker at pumpa fra 2003 har stått seg ihjel...??

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Bitteliten skrev 49 minutter siden:

Om pumpa ikke starter så sjekk om den får strøm først. Får den strøm, så plukk den fra hverandre. Eller bytt den 

Pumpa får strøm og jeg har hatt den fra hverandre. Blir å bytte den!☺️

Mvh

Chilli Solbris

Bjørn Løvjomås skrev 14 minutter siden:

Du leverer en ny båt snart du Erik ???

???Tidlig på´n du også Bjørn!!! 

Ja nå har jeg servet en del på Nimbusen! Ny eier får stort sett ferieplaner båt. Har gjort noe småfiks rundt om som jeg ikke har nevnt her?☺️☺️

Nå venter jeg bare på mekanikeren med momentnøkkel og to hele remsett???

Mvh

Chilli Solbris

Bjørn Løvjomås skrev 25 minutter siden:

Jeg håper jo du blir sterkt forsinket nå...så jeg kan ta bilde når jeg kommer bak deg i kjølvannet ditt. ?

Spøk til side, håper det løser seg fort nå, at du kommer deg greit videre 

Hadde jo vært moro @Bjørn Løvjomås men Telemarkskanalen roper på oss!??

Men du skal ikke bort i fra at det blir et bilde av White Lady!???

LALUNA II skrev 20 minutter siden:

Tvungen landligge og lite annet å finne på så da får båten gjennomgå litt superservice ;-)

Ja, nå tror jeg ikke at det er så mye som et lite hulrom jeg ikke har vært inne i!

Imponerende byggekvalitet!!! Absolutt alle steder er overflatebehandlet! Selv der ingen noengang behøver å kravle nede i! Ja, bortsett framlegg da!!!

???

Mvh

Chilli Solbris

Utrolig å følge med på denne tråden. I Bergtatt sin tråd var vi innom helseeffekter med å være på vannet og her ser vi samhold og hjelpsomhet. Hentetråd er er jo favoritten her på forumet og det er jammen ikke rart. 

Flott for nye eiere å få transportert, sjekket ut og fikset båten på en gang. Snakker om service. 

Håper reimer kommer greit på plass i dag og turen går greit videre. 

Hilsen

Lurvetass

Jeg har dessverre ikke fått med meg så mye av ting som skjer i det siste. Men det fine med hentetråder, er at de kan hentes frem igjen, gang på gang. På hvert sitt vis blir de rene leksikon og lærebøker, på mange måter.

Mange ord og uttrykk dukker ofte opp fra intet, gjerne i det maritime miljø og spesielt hvis noe uforutsett skjer.

Vi husker jo alle stuntet til Liberty, et ord som siden ble en betegnelse på en tjeneste utenom det vanlige. Båtplassen er temmelig unik, og jeg vet med meg selv at jeg stoler vel så mye på hjelpsomheten her inne, som på familie, venner, naboer, fastlegen........osv, hvis det trengs hjelp.

Hentetrådene er også noe for seg selv, og har en magisk tiltrekningskraft på de mange ekspertene rundt i det ganske land. Det viser seg at uttrykket å hjelpe andre, gir den største glede, holder i massevis.

Mange av hentetrådene blir rett og slett HELTETRÅDER!

Godt jobbet, Erikda, og god tur videre!

Endelig er reimer på plass! Strammet til riktig moment og etter noe gangtid etterstrammet. Og mens motoren gikk gikk han over begge maskinene like godt! Og en gang til etter at de var stoppet!

Røykenes båt og utleie AS! Noter dere navnet! Det er nesten så jeg vil dra hit for service på mine maskiner!

Noen må klone den mannen!!!!

Hadde med egen gulvmatte!???

jeg har også gjort litt vasket og byttet impellere. Det var også greit å få gjort! De var fortsatt hele og det er bra!

Nå er båten klargjort for sesongen! Bortsett fra trykkvanbspumpa. Men den får ny eier bytte selv!???. Jeg har jo allerede hatt den ute!???

Nå blir det seilas fra Farsund gjennom Sprangereidkanalen!!

Noen bilder......

B6C9E667-0315-4011-985C-0F3F97007DE4.jpeg.47fa27cf83a1cde47137381be0102d0a.jpeg

Nye reimer

D893841E-94C5-4EE6-A316-B4F851AF4A95.jpeg.e4a49a7b3e04028a5fc921ec3a817a72.jpeg

Røykenes i gang! Utrolig dyktig og hyggelig fyr! Nøye!

50233ED5-BBD6-4914-B1F5-25DA78731E61.jpeg.63e87d2effb6a77a8c4d11485f0cd212.jpeg

Viktig med riktig moment! 35 kpa!

FC63DF42-DA4C-499D-B4C1-ABC11ED53885.jpeg.bf7a61b02c314460ae1ffd8a277f2031.jpeg

Og etterkontroll!??? Av alt!!!

5D776572-A3C2-4314-AD8B-B578CA56FF72.jpeg.355762943a4d678a60da7b608b17eb41.jpeg

Bytte impellere gjorde jeg selv. 

207EB361-8A63-4372-8952-EB5CEB7DEF27.jpeg.75a2626e7d2dacaacaec2b362ce62266.jpeg

Litt renere nå! Etter impellerbytte har jeg spylt alt som kan ha fått saltvann på seg med ferskvann ig tømt to ganger. Nå bør det være bra!

Neste stopp Sprangereid. ???

3E6377AF-3F21-4DF3-AF4E-14C1CE3010BA.jpeg

59DDE762-B388-40C4-B488-E91D965C98ED.jpeg

8B3AEA27-C87E-4665-AFA6-DC05A50B1E99.jpeg

Mvh

Chilli Solbris

Zitt skrev 14 minutter siden:

Jeg har dessverre ikke fått med meg så mye av ting som skjer i det siste. Men det fine med hentetråder, er at de kan hentes frem igjen, gang på gang. På hvert sitt vis blir de rene leksikon og lærebøker, på mange måter.

Mange ord og uttrykk dukker ofte opp fra intet, gjerne i det maritime miljø og spesielt hvis noe uforutsett skjer.

Vi husker jo alle stuntet til Liberty, et ord som siden ble en betegnelse på en tjeneste utenom det vanlige. Båtplassen er temmelig unik, og jeg vet med meg selv at jeg stoler vel så mye på hjelpsomheten her inne, som på familie, venner, naboer, fastlegen........osv, hvis det trengs hjelp.

Hentetrådene er også noe for seg selv, og har en magisk tiltrekningskraft på de mange ekspertene rundt i det ganske land. Det viser seg at uttrykket å hjelpe andre, gir den største glede, holder i massevis.

Mange av hentetrådene blir rett og slett HELTETRÅDER!

Godt jobbet, Erikda, og god tur videre!

Tusen takk Zitt og jeg er så enig med deg i alt du skriver her! Det gir rett og slett trygghet å ha forumet med seg!???

Mvh

Chilli Solbris

Bjørn Løvjomås skrev for 4 timer siden:

Du får legge deg litt på babord side av white Lady, så skal jeg ta bilde av deg.

62527073_2019-06-24_08-41-31.jpg.a9aacb436ad4f3fc8cb5f9e65f074858.jpg

Sitter på flyplassen og tar dette bildet

Skal se om jeg ikke tar en tur bortom!???

lurvetass skrev for 3 timer siden:

Utrolig å følge med på denne tråden. I Bergtatt sin tråd var vi innom helseeffekter med å være på vannet og her ser vi samhold og hjelpsomhet. Hentetråd er er jo favoritten her på forumet og det er jammen ikke rart. 

Flott for nye eiere å få transportert, sjekket ut og fikset båten på en gang. Snakker om service. 

Håper reimer kommer greit på plass i dag og turen går greit videre. 

Nå er alt på stell! Utrolig hjelp å få! Enestående!

Mvh

Chilli Solbris

Tusen hjertelig takk for veldig hyggelige kommentarer???!!! Utrolig moro med selskap på reisen!

Noen som vet hvor det er best å fylle diesel i området Kjær, Kristiansand? Vil egentlig ikke inn til Kristiansand nå. Må prøve å ta igjen det tapte og droppet Mandal....??

Men jeg gikk Olavssundet! Vet neimen ikke om jeg hadde turt det ned min egen Solbris!!!???

E6329D9D-2B45-4F38-A6CE-24575C6CED9B.jpeg.10a08dcea8fe86fe82e6ef6a2e0d6fdf.jpeg

F473484E-D970-4A79-9488-DACAB177613C.jpeg.7218af6735d348c57e7534a1706fb30a.jpeg

C87719A0-D031-4BC6-96F6-2BC907D6266F.jpeg.d3b377bb39a2ceaa91a7e81483e1293c.jpeg

46584CDB-FD5A-4311-B750-6B49D8BBEF00.jpeg.2c83b2b86ff17d8649c74a4c2ce0a80f.jpeg

Mvh

Chilli Solbris

Bjørn Løvjomås skrev for 5 timer siden:

Jeg passerte nettopp Haugesund 

Jeg havnet i Grimstad og har tatt kvelden der! Hatt en skikkelig hyggelig prat med @Knude og han bedre halvdel! Samt blitt sunget for av et herlig barnebarn!!???

Og du verden så godt det smakte med en dusj!!! Tusen takk for dusjen @Knude!???

Worry II skrev for 4 timer siden:

Jeg tar bilde om du svinger innom Portør. Flott her nå. 

DSC_0432.JPG

Det skulke jeg gjerne gjort!☺️☺️☺️ Men det blir å pløye raka vegen til Risør utaskjærs og rett over til Moss!???

Sjøbliss skrev for 1 time siden:

Ikke noe AIS i ettermiddag? God seilas!

Screenshot_20190624_230530.jpg

Jeg vet ikke hvorfor den sluttet å sende! Jeg dobbelsjekket at den var på!???

Mvh

Chilli Solbris

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...