mmosberg Startet 19.Juni.2019 Del på Facebook Startet 19.Juni.2019 Har YDES-04 J1708 engine gatewayer på mine 2xKAD300. Har koblet opp på SeaTalk nettverket og presenterer der turtall, temp, fuel-flow osv på plotteren. Se bilde. Men jeg får ikke til å presentere fuel forbruk som l/nm. Det er en funksjon på eS128 for l/nm, men den detekterer tydeligvis ikke forbruket som feedes inn fra YDES-04 gatewayene. Noen som vet hvordan dette kan løses? Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Robert Fardal Svart 19.Juni.2019 Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 Har ikkje svar på spørsmålet ditt, men lurer på korleis du har fått kobla begge motorene inn på plotteren! har 2 kad 44 og Raymarine Axiom Sitér dette innlegget Link to post
mmosberg Svart 19.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 Har montert 2 stk YDES-04 gatewayer på motorene og koblet de til plotteren via backbone nettverket. Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
MajorAndy Svart 19.Juni.2019 Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 Kan det være at plotteren udregner l/nm ved at dividere fuelflow med STW (fart gennem vand)? Og at du ikke har den information på nettet men kun SOG? Sitér dette innlegget Link to post
mmosberg Svart 19.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 #MajorAndy det skal jeg ikke utelukke, men har liten tro på det. De fleste har vel ikke STW nå til dags. Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
mmosberg Svart 26.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2019 Fant ut av det. Fikk etter noe tid svar fra Raymarine support. Måtte endre til fuel flow rate. Se bilde. Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
mmosberg Svart 16.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2019 Vil bare oppdatere med litt erfaring her. EDC systemet på KADene mine er særdeles nøyaktig! Etter ca 19 timer drift bunkret jeg i dag 356 liter diesel. Tanken er på 520 liter og eS128 plotteren som blir foret med fuel flow fra YDES-04 j1708 gatewayene beregnet at det var 168 liter igjen på tanken: Dette tilsier at det skulle gå 352 liter på tanken, mens fasit ble 356 liter: En differanse der på 4 liter mellom reellt og kalkulert forbruk, eller ca 1% Fornøyd! Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
MagnusB Svart 17.August.2019 Del på Facebook Svart 17.August.2019 Tøft! Kanskje dieselvarmeren svelget de resterende fire literene? Sitér dette innlegget Link to post
mmosberg Svart 17.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2019 Skulle ønske jeg kunne si det, men har ikke brukt dieselvarmeren i denne perioden ? Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Rorhus Svart 26.August.2019 Del på Facebook Svart 26.August.2019 Hei. Lurer på om du får oljetemperatur/trykk på på din Es128? Testet samme system på min KAD300 i dag, fikk kun, rpm, kjølevanntemp, fuel flow, dynamo, batterispenning. Fikk ikke oljetemperatur og trykk. Sitér dette innlegget Link to post
mmosberg Svart 26.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2019 Oljetemp og trykk er ikke elektronisk tilgjengelig på Volvo Penta motorer med EDC. Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.