Jump to content

Steyr 236, erfaringer?

Guest knerten67

Recommended Posts

Guest knerten67
SoBo skrev Just now:

Det er en motor med pumpesysemotor,  3,2l slagvolum og monoblokk. Ingen topplokk.

236 betyr: 230 HK og 6 sylindere.

Har selv hatt store bror (256) i 7 år.

Meget fornøyd med den.

ok,eg er litt spent på motoren.Ryker den noe ved oppstart og hvordan er støyen på den?

Guest knerten67
SoBo skrev 2 minutter siden:

Er ikke noe røyk her dersom alt er i orden. Støy som vanlige dieselmotorer , dog en høyturtallsmotor. 4500 rpm på Max  (256). Meget lett motor (322kg på 256'en) Alle disse 6 sylindere motorene her er 3,2l, så om lag samme vekt. Registerreim på disse.

Må registerreima skiftes ofte da?

bellen skrev for 18 timer siden:

Bare for å kverulere mer; topp, toppdeksel og topplokk er det samme. Denne motoren har ikke dette. Ventildeksel eller ventillokk har den, og er mest sansynlig det du tenker på :thumbsup:

Her er det muligens "dialekter" ute å går...

Har aldri hørt en mekaniker her kalle toppen på en motorblokk for noe annet en topp...

Og dekselet over ventilene for toppdeksel.. 

Ang 236 jeg hadde, så kjøpte jeg den helt ny...hadde den/båten i 3 år... på den tiden røyk dynamoen...diodebroen...kjenner et par andre med samme motor som har opplevd det samme...

Guest knerten67
Ida Marie III skrev for 2 timer siden:

Her er det muligens "dialekter" ute å går...

Har aldri hørt en mekaniker her kalle toppen på en motorblokk for noe annet en topp...

Og dekselet over ventilene for toppdeksel.. 

Ang 236 jeg hadde, så kjøpte jeg den helt ny...hadde den/båten i 3 år... på den tiden røyk dynamoen...diodebroen...kjenner et par andre med samme motor som har opplevd det samme...

Ok,virker som de er en svakhet på dei da.

knerten67 skrev 16 minutter siden:

Ok,virker som de er en svakhet på dei da.

Husk, jeg kjøpte den i 2006 og solgte 3 år etter...mye kan ha blitt forbedret siden den gang...uten at jeg vet noe om det...

Det var en veldig stillegående fin motor...seksere har jo en egen gange..

Nabo båten her har samme motor...kjøpte den et par år etter meg...har den ennå...vet han har måttet bytte ny solonoid på den også...samt noen relee...men den er jo noen år nå...

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...