Jump to content

Rens av bensintank OG slange

Havgap

Recommended Posts

Etter en tur på verkstedet med en 9,9 merc ble forgasseren renset og at jeg pga gammel bensin burde tømme og rense tank og slange. Motoren gikk for så vidt jevnt og pent, men ga nok ikke full effekt. Jeg tror at det med gammel bensin er flere tanker siden, men at det kan ha vært noe gammalt i forgasseren. Men jeg har tømt tanken, og har tenkt å bare fylle den opp igjen. Men litt i tvil om slangen - jeg kan jo åpne de fine slangeklemmene, men kommer jo ikke helt til overalt  - og ikke har jeg trykkluft annet enn på bensinstasjonen. Er akrylatbensin noe som kan prøves - eller andre tips

?

du kan feks etter å ha fylt ny bensin på slangen , klemme inn kula i ventilen på motorenden av slangen, og pumpe gjennom bensin med blæra og ned i en beholder

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Kan være lurt å bytte slange om den gamle begynne å bli stiv i gummien eller slitt i blære og koblinger - men jeg har aldri bytta pga vann i bensinen. 

Om man bytter så anbefaler jeg "originalvare" , har ikke gode erfaringer med feks biltema 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

var nok den 8mm jeg prøvde.  Den rakk aldri å stivne og sprekke opp, den lakk så mye i koblingene at jeg demonterte den med en gang etterpå

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...