Jump to content

Hva er normal temperatur på oljesmurt pakkboks

Kaptein Nemo

Recommended Posts

Verkstedet (Bildøy båt og motor) tappet av all olje og fyllte på ny olje med lavere viskositet. Oljen ble fylt med medisinsk sprøyte og pakkbosen ble dreid 360 grader for å få ut mest mulig luft. Jeg prøvekjørte båten i kveld og temperature ble max 75 grader. Basert på mange gpde kommentarer på forumet satser jeg på at dette er OK. 

Da begynner sommerferien på nytt i morgen.

Eksos slangen er også skiftet. Den er delt i 3 deler. Diameteren er 5 tommer. Det var et sværa slit å få den på  eksosbendet. Delen fra eksosbendet og ned til første bend var helt delaminert. Jeg var ikke klar over at eksosslanger måtte byttes. Mine var 20 år og de burde trolig vært byttet for 10 år siden. 3,5m koster 5000 kr.

Eksosslangen i min båt er nesten helt støpt ned i betong inn under akterkabinen. Håper den holder min tid, i hvert fall en 10 - 15 år til. Jeg er ikke mer enn 75 år nå. Slangen er forresten fra båten var ny for 33 år siden.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...