Rolf Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Trauste slitere som venter på hogging....... Quote Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Poseidon Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Jeg må si som Erik Bye: "Ethvert legeme som avsjeles er en tragedie - i sær for vedkommende legeme...." Trist syn, men det beste ser ut for å være tatt. Det er allikevel godt å vite at amerikanerne har bevart et representativt utvalg av gamle taubåter av denne typen. Her i landet har vi mer enn nok potensielle prosjekter til å holde fartøyvernet i ånde de neste 100 år Quote Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Dalton Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Hei, Rolf! Du kunne jo ha advart mot sterke scener her! Dette er tragiske bilder . Jeg føler fysisk smerte ved synet av båter uansett type, som ligger til forfall. Det finnes alltid en eller annen tulling ( undertegnede f.eks.) som er villing til å påta seg et prosjekt. Vet om flere båter der eieren ikke vil selge, men ei heller har noe ønske om å restaurere. Burde vært lov å bare hente slike båter... redde dem fra en uverdig skjebne... ligge der å råtne... snufs... Quote I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Gudrun Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Dette var sterke scener ja! Jobbet i et et par år på en slik taubåt som kom fra statene opprinnelig. Bygget under 2 verdenskrig. Tung og traust med stor skorstein, Mak i kjelleren. Har i mange år hatt planer på å gå til anskaffeles av en mindre taubåt til turbruk. Men er redd det kun blir med planene. På slutten av 60 tallet kjøpte rederiet en som hadde gått i ferskvann i Tyskland og den var meget bra uten at motoren var så stor at forbruket ble astronomisk. Den sank en natt i et uvær etter en enorm bråttsjø vi ikke så før det var for seint hadde slått inn luftinntaket og maskinromsluken. Motoren stoppet pga. all sjøen og ble dermed liggende på tvers i uværet og fikk flere gode drusere som fortsatte å fylle opp maskinrommet til det tilslutt var for seint å gjøre noe mer ombord. Men de store restaureringsprosjektene som har stått til salgs på finn.no har jeg holdt meg godt unna.... Ikke uten grunn at de selges. Quote Link to post
SveinHa Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Det var ikke fullt så trist når en fikk se de i farger men den der som første linken peker til er jo rett og slett RÅTØFF Quote Vaksinehistorie, forelesning om propaganda fra Free University of Toronto (kortversjon 6 min). Brosjyre Barnevaksiner. Link to post
Astor Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Trauste slitere som har jobbet i havner og rundt kysten i en årrekke. Ingenting varer evig, veit du! Skulle også gjerne hatt en taubåt å tøffet rundt med. Hadde denne drømmen en årrekke. Har slått det fra meg. Men det er denne båttypen jeg snur meg etter. (Snart husker jeg vel ikke hvorfor.) Nå drømmer jeg om en eldre Grand Banks. Det nærmeste jeg kommer taubåttypen, tror jeg. Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
giver Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Trauste slitere som har jobbet i havner og rundt kysten i en årrekke. Ingenting varer evig, veit du! Skulle også gjerne hatt en taubåt å tøffet rundt med. Hadde denne drømmen en årrekke. Har slått det fra meg. Men det er denne båttypen jeg snur meg etter. (Snart husker jeg vel ikke hvorfor.) Nå drømmer jeg om en eldre Grand Banks. Det nærmeste jeg kommer taubåttypen, tror jeg. <{POST_SNAPBACK}> Hei,og velkommen i TRAWLER entuiastenes rekker. mvh giver Quote Link to post
kapptein Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Sørgelige syn..... , vakre båter i forfall er alltid trist å se på. Får trøste meg med Poseidons forsikring om at mange slike er tatt vare på. MEN: bildene inspirerer til å jobbe enda hardere med eget prosjekt - noe slikt skal aldri vederfares vår gamle tømmertrekker! Quote Mjøssamlingene Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.