szuszu250 Startet 22.Juni.2019 Del på Facebook Startet 22.Juni.2019 Hei, har kjøpt båt glastron Regatta gxl 192 med mercruiser 3.0l alpa one 140hk møte rense forgasser bytte starter fikk etter 1mnd endelig, siden starter komm igår starta båten idag fiksa teningmoment så funka den i 1minut så stoppa etter det fikk ikke starte den igjen sjekka plugger det er ikke på noen av dem gnist hva kan vare galt siden leide båt plass igår og idag var planen kjøre den endelig i vannet men plutselig er det ikke gnist og jeg er ikke noe mekanikk. Noen som har tips? Sitér dette innlegget Link to post
szuszu250 Svart 23.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2019 Ingen som har noe gode tips? Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 23.Juni.2019 Del på Facebook Svart 23.Juni.2019 Nei frem med testlampa og sjå kor spenningen tar veien da, er ikkje så mykje i det. Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 23.Juni.2019 Del på Facebook Svart 23.Juni.2019 Tenningsmoment? Hva er det? Hva slags tenningssystem er det på denne? Er det stifter, eller noen form for elektronisk tenning? Er det god kontakt på pluss og minus på coilen? Regner med at det er coil, og ikke direkte tenning? Hvis det er stifter, kan du se om de åpner når motoren draes rundt med starteren? Ta av fordelerlokk, og få litt hjelp av noen. Sjekk høyspentkabel fra coil til fordeler. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 23.Juni.2019 Del på Facebook Svart 23.Juni.2019 Skulle å løfte tråden men for sent, høres ut som et dårlig kjøp med så mye galt. kontakt selger han burde ha noen tips. her er manualen https://www.scribd.com/doc/103611359/Mercruiser-4-Cyl-3-0-Service-Manual Ikke stort å finne der annet em å gå over å sjekke alle kontakter Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
szuszu250 Svart 23.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2019 Takk, for svar alle. det er feil med stifter, jeg prøvde å starte den istad så plutselig starta den og stoppa igjen, og det gnistet heller ikke... Så jeg tok av fordelelokk, og sjekket litt og fant feilen. Imorgen skal jeg kjøpe nye kabler Coil fordele lokk, stifter og kondensator. Men det er en feil til... rensa forgasser når jeg fikk starta den flere ganger etter og fylle med bensin direkte til forgasser så etter den brente bensin stoppa den. har rensa forgasser 2 ganger nå. Og hjelper ikke det. Noen som har tips? Sitér dette innlegget Link to post
szuszu250 Svart 23.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2019 Bensin pumpe funker bare til info. Takk, for svar alle. det er feil med stifter, jeg prøvde å starte den istad så plutselig starta den og stoppa igjen, og det gnistet heller ikke... Så jeg tok av fordelelokk, og sjekket litt og fant feilen. Imorgen skal jeg kjøpe nye kabler Coil fordele lokk, stifter og kondensator. Men det er en feil til... rensa forgasser når jeg fikk starta den flere ganger etter og fylle med bensin direkte til forgasser så etter den brente bensin stoppa den. har rensa forgasser 2 ganger nå. Og hjelper ikke det. Noen som har tips? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 23.Juni.2019 Del på Facebook Svart 23.Juni.2019 szuszu250 skrev 16 minutter siden: Bensin pumpe funker bare til info. T Men det er en feil til... rensa forgasser når jeg fikk starta den flere ganger etter og fylle med bensin direkte til forgasser så etter den brente bensin stoppa den. har rensa forgasser 2 ganger nå. Og hjelper ikke det. Noen som har tips? Har du renset forgasseren så mange gange ville jeg sjekket tanken. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Mortenliereng Svart 23.Juni.2019 Del på Facebook Svart 23.Juni.2019 Har komplett forgasser ink alt av pakninger osv til hele for forgasser pluss monterings pakninger for montering av gasser hvis du trenger Mvh morten Sitér dette innlegget Link to post
szuszu250 Svart 23.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2019 Roger jo skrev for 2 timer siden: Har du renset forgasseren så mange gange ville jeg sjekket tanken. Har koblet direkte til bensin kanen siden det var vann og bensin i bensintanken marka det etter første rens av førgasser derfor rensa forgasser 2ganger så pumpa det ut fra bensintanken men har ikke fylt på nytt og pumpa en gang til ut fra alt dritten som kan vare der. den er kobla bare direkte til bensinkanen siden tenkte gjøre motor litt varmt også bytte olje på motor etter det. Så derfor kan dett ikke vare bensintanken lengre. Takk folkens for respons ? håper på noen nye gode tips. Sitér dette innlegget Link to post
szuszu250 Svart 23.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2019 Mortenliereng skrev 1 time siden: Har komplett forgasser ink alt av pakninger osv til hele for forgasser pluss monterings pakninger for montering av gasser hvis du trenger Mvh morten Sender deg privatmelding snart så kan vi snakkes der om jeg virkelig trenger ny forgasser. Siden jeg mener forgasseren burde være i orden. Men kanskje dyser er tette? Bensinpompen fungerer som den skal og jeg er hvartfall 100% sykkiert på det. Sitér dette innlegget Link to post
szuszu250 Svart 30.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2019 Da fant jeg feilen til andre som hadde samme problem så var det i coil når den varma seg så plutselig mista man gnist kjøpte fra Biltema og fungerer bra, man har 2problemer til første er at først bytta jeg olje rensa filter varma Opp motor så bytta Jeg en gang til bytta filter putta på vannet endelig båten så ser jeg at det er ennå vann i olje siden olje har grø farge. Andre problem er at motor blir varm så tipper termostat siden den åpner seg ikke mener jeg. Har noen tips hva kan det vare at det er vann i olje? Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 30.Juni.2019 Del på Facebook Svart 30.Juni.2019 Ja da er den kaputt da, vann i olje og går seg varm henger gjerne ihop. Kast. Sitér dette innlegget Link to post
szuszu250 Svart 2.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2019 Men, den starter kan det ikke vare bare toppakning pumpe eller noe annet som er billig og fikse? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.