Jump to content

KAD 300, 2003 med. Trenger reimsett

Chilli Solbris

Recommended Posts

Min hentetur med en fantastisk Nimbus Nova 335 har fått en midlertidig stans i Lista havn. 

Den innerste flatreima på babord motor har gått føyken. Dette til tross for at megler sa at reimene ble byttet i fjor. Jeg mitt fehue har ikke tatt med ekstra reimer annet enn til dynamoen. 

For at jeg skal få levert båten i morgen (mandag) er gode råd litt dyre akkurat nå! 

Noen i området som har gode råd? (Megler får pepper nok av meg og kjøper så det lar vi være i denne tråden)

Her er reima inntakt på styrbord motor

509388DD-F9A4-439A-9563-60FB2F953634.jpeg.beca1bfaae8a9b833b72c5d2417dc5ff.jpeg

Den mangler nå på babord motor

ECA9DAF5-F268-4612-A608-67518152BBBC.jpeg.10a58c12f3f8564b5efbb98cda12cd5e.jpeg

Pen motor uten reim!

image.jpg.8ebab455eb3eccc75d99530b53655399.jpg

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

1 hour ago, pipe said:

Hvorfor spiser enkelte VP reimer ?
Det var mye reim støv på begge motorene så den andre er nok i ferd med å ryke den også 

Den indre reima på KAD har meget stor belastning da det øvre hjulet driver alt annet og spesielt kompressoren.

Reima skal strammes (og etterstrammes) med moment. Slurves det med etterstrammingen og den begynner å slure når kompressor er inne så vil den ryke til slutt.

Holdes reimene stramme og byttes når de skal så blir det ikke mye støv heller.

Tipper det har vært godt med reimskrik den siste tida...

Mvh. SAP

pipe skrev for 1 time siden:

Hvorfor spiser enkelte VP reimer ?
Det var mye reim støv på begge motorene så den andre er nok i ferd med å ryke den også 

Alt skal byttes. Dette ble påpekt ved kjøp. 

sap_2000 skrev 30 minutter siden:

Den indre reima på KAD har meget stor belastning da det øvre hjulet driver alt annet og spesielt kompressoren.

Reima skal strammes (og etterstrammes) med moment. Slurves det med etterstrammingen og den begynner å slure når kompressor er inne så vil den ryke til slutt.

Holdes reimene stramme og byttes når de skal så blir det ikke mye støv heller.

Tipper det har vært godt med reimskrik den siste tida...

Var ingen hyling fra annet enn dynamoreimene. Og de var slakke. Jeg har strammet de opp. Så det var helt tyst til alarmen gikk.  

Hadde jeg hatt med meg min kalibrerte momentnøkkel hadde jeg byttet selv. Men nå skal verkstedet få gjøre det hele!???

Mvh

Chilli Solbris

58 minutes ago, Erikda said:

Alt skal byttes. Dette ble påpekt ved kjøp. 

Var ingen hyling fra annet enn dynamoreimene. Og de var slakke. Jeg har strammet de opp. Så det var helt tyst til alarmen gikk.  

Hadde jeg hatt med meg min kalibrerte momentnøkkel hadde jeg byttet selv. Men nå skal verkstedet få gjøre det hele!???

Kan jo hende reima nylig har blitt strammet men at den har sluret en god stund før det.

Det støver ikke så mye eller ryker uten en grunn  ???

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

sap_2000 skrev for 1 time siden:

Kan jo hende reima nylig har blitt strammet men at den har sluret en god stund før det.

Det støver ikke så mye eller ryker uten en grunn  ???

Det har du helt rett i! Det så rett og slett ikke bra ut  bak deksler og hjul! Og at reimene har stått på mer enn lenge nok er helt klart!

Jakob T skrev 43 minutter siden:

Ligger i Mandal, har reimer og momentnøkkel, om det er problem å få tak i deler kan du ringe 90167715. 

Takker og bukker tilbudet @Jakob T!!??! Ligger hos Røykenes i Farsund nå! Får påmontert nye sett i morgen tidlig! Jeg har demontert begge sider og vasket grundig!???1E8EFF93-FE82-47EE-A3BC-8402CD965F94.jpeg.f36bf77de05fc5765334657f89b93368.jpeg

8153BE83-CDFE-4807-8095-309BF96483B5.jpeg

5478EB61-C3A8-4EEE-AA4F-955572A56F87.jpeg

82203A88-3697-4343-9197-28660CACE4D3.jpeg

5BD2A76A-3539-4F7D-A2FC-3DBA9D82E103.jpeg

Mvh

Chilli Solbris

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...