Jump to content

Mulig og skjøte slanger til hydraulisk styring?

Fjordland

Recommended Posts

19 hours ago, Fjordland said:

Er vel plastrør det heter. Ja må vurdere pris, men nye slanger er 2000kr, håper da eg kan skjøte for mindre.

Sjekk likevel pris hos Tess eller hvor du nå ender opp - du må jo ha de samme endekoblingene på biten du skal skjøte, pluss sammenkoblingen til gammel slange. Da kan det fort være liten prisforskjell opp til komplett ny slange..

mvh, Arne
www.tiarora.no

• 3 uker senere...

Etter utallige besøk hos rørleggere, tess, hydroscand, bobil sjappe, etc etc, ble det nye slanger fra maritim. 

Var ingen som kunne matche slangedimensjon og gjengetype.... 

Alternativet er og finne på nett, men pga eg ikke kan nok om fittings, gjenger og rør, så gjorde eg ikke det i frykt for å få feil. 

Maritim var snille og ga meg rabatt på slangene når eg fortalte om min desperate jakt etter en billigere løsning?

Fjordland skrev for 6 timer siden:

Tør ikkje si noen betegnelse da eg ikkje er flink med fittings.

Tror de bruker 9/16 UNF med enten 18 eller 24 i stigning. Har kjøpt meg tapp og snitt til begge stigninger, lei av å stå fast med ukurant fittings ?  Med dreiebenk og en messing sekskantbolt kan detmeste fikses. 

TrikkerN Lønning skrev for 3 timer siden:

Tanken var å kjøpe et komplett sett, med rattpumpe, sylinder, slanger og olje. Koster 5999.

Men så er det jo slanger og koblinger for autopilot, samt bypassventil. 

Når du kjøper autopiloten følger vel den fittingsen du trenger med?

2 hours ago, Komodo said:

Tror de bruker 9/16 UNF med enten 18 eller 24 i stigning. Har kjøpt meg tapp og snitt til begge stigninger, lei av å stå fast med ukurant fittings ?  Med dreiebenk og en messing sekskantbolt kan detmeste fikses. 

Når du kjøper autopiloten følger vel den fittingsen du trenger med?

Ved kjøp av autopilot, så får man ikke med andre fittings enn de som skal tilkobles pumpen. Disse vet jeg heller ikke om passer til hydrodrive. Jeg er på veldig ustø grunn når det gjelder dette feltet.

Alt er ferdig bortsett i fra hydraulikken til styringen. :giggle:(plotter, radar og Autopilot er koblet er klar) 

Redigert av TrikkerN Lønning (see edit history)

Jeg skal ikke krangle med deg på dette.  Men jeg stod ved siden av en kar i den lokale båtbutikken i fjor som hadde kjøpt autopilot. Han stresset fælt med å få tak i T-stykker med riktige gjenger for å koble seg inn på slangene. Etter mye om og men viste det seg at alt han trengte lå i esken med piloten...

Komodo skrev 19 minutter siden:

Jeg skal ikke krangle med deg på dette.  Men jeg stod ved siden av en kar i den lokale båtbutikken i fjor som hadde kjøpt autopilot. Han stresset fælt med å få tak i T-stykker med riktige gjenger for å koble seg inn på slangene. Etter mye om og men viste det seg at alt han trengte lå i esken med piloten...

Det kommer helt ann på hvilken pilot du kjøper. Tror det følger med garmin. 

22 hours ago, Komodo said:

Det følger ikke med til Raymarine :wink:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...