Fjordland Startet 25.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2019 Kjøpt meg brukt motor og styring som eg driver og monterer nå. Slangene til styringen er selvfølgelig en liten meter for korte. Er det mulig og skjøte disse? Maritim kan kun tilby meg nye slanger til ønsket lengde. Men det koster 2000kr!! Skjøtene vil ikkje bli synlige, så da håpte eg det var mulig og få skjøtet disse. Sitér dette innlegget Link to post
Bruflaat Svart 25.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2019 Det er nok mulig det! Utifra informasjonen din vet jeg ikke nok til at jeg kan gi deg noe tips på hva du skal kjøpe, men økonomideler.no har ihvertfall et godt utvalg på slanger og koblinger. Riktignok beregna for traktor men er samme slangene og koblingene. Vet ikke om du har 3/8 eller 1/2 eg? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 25.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2019 9,7mm utvendig... blir vel 3/8" Ta meg en tur til Tess da Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 25.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2019 Tess, Hydroscand eller det lokale traktorverkstedet fikser dette. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Gudrun Svart 25.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2019 Lite informasjon her, men sånn på generelt basis hvis det er hydraulikkslanger det er snakk om: Oftest er det koblingene og pressing av disse som gjerne koster mest. Ville derfor bedt om pris på begge deler. Personlig liker jeg minst mulig "mikkmakk" som kan medføre lekkasje senere. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 25.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2019 Fjordland skrev 1 time siden: Ta meg en tur til Tess da Fullt mulig å skjøte hydraulikkslanger. Bruker da normalt bare en ansats mellom slangene. Men vær obs på det Gudrun skriver, det blir fort like dyrt å skjøte de gamle som å bytte ut til nye... Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Fjordland Svart 25.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2019 Er vel plastrør det heter. Ja må vurdere pris, men nye slanger er 2000kr, håper da eg kan skjøte for mindre. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 26.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 19 hours ago, Fjordland said: Er vel plastrør det heter. Ja må vurdere pris, men nye slanger er 2000kr, håper da eg kan skjøte for mindre. Sjekk likevel pris hos Tess eller hvor du nå ender opp - du må jo ha de samme endekoblingene på biten du skal skjøte, pluss sammenkoblingen til gammel slange. Da kan det fort være liten prisforskjell opp til komplett ny slange.. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Fjordland Svart 26.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 ??? Kommer med oppdatering. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 16.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2019 Etter utallige besøk hos rørleggere, tess, hydroscand, bobil sjappe, etc etc, ble det nye slanger fra maritim. Var ingen som kunne matche slangedimensjon og gjengetype.... Alternativet er og finne på nett, men pga eg ikke kan nok om fittings, gjenger og rør, så gjorde eg ikke det i frykt for å få feil. Maritim var snille og ga meg rabatt på slangene når eg fortalte om min desperate jakt etter en billigere løsning? Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 17.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2019 Hvilken type slange og koblinger var dette? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 17.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2019 Tør ikkje si noen betegnelse da eg ikkje er flink med fittings. Men det var det originale slangekitet til baystar hydraulisk styring til utenbordsmotor Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 17.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2019 Aha, jeg skal til med å legge styring selv, bare helt nytt. Tenkte å benytte Hydrodrive, men det koster sitt når man i tillegg skal koble til AP og bypassventil? Så tanken min var å sjekke på Tess om de hadde muligheter for å lage til noe. Men det avkreftet du egentlig nå ? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 17.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2019 Ikkje helt. For gjengene i styresylinder og rattpumpe er "vanlige" gjenger her. Så tess kunne laget alt nytt til meg, men til samme pris som original. Hadde eg laget dette til sjøl, og måtte kjøpt alt nytt, hadde eg brukt tess eller tilsvarende for enklere tilgang til reserve deler Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 17.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2019 Tanken var å kjøpe et komplett sett, med rattpumpe, sylinder, slanger og olje. Koster 5999. Men så er det jo slanger og koblinger for autopilot, samt bypassventil. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 17.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2019 Fjordland skrev for 6 timer siden: Tør ikkje si noen betegnelse da eg ikkje er flink med fittings. Tror de bruker 9/16 UNF med enten 18 eller 24 i stigning. Har kjøpt meg tapp og snitt til begge stigninger, lei av å stå fast med ukurant fittings ? Med dreiebenk og en messing sekskantbolt kan detmeste fikses. TrikkerN Lønning skrev for 3 timer siden: Tanken var å kjøpe et komplett sett, med rattpumpe, sylinder, slanger og olje. Koster 5999. Men så er det jo slanger og koblinger for autopilot, samt bypassventil. Når du kjøper autopiloten følger vel den fittingsen du trenger med? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
TrikkerN Lønning Svart 17.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2019 (redigert) 2 hours ago, Komodo said: Tror de bruker 9/16 UNF med enten 18 eller 24 i stigning. Har kjøpt meg tapp og snitt til begge stigninger, lei av å stå fast med ukurant fittings ? Med dreiebenk og en messing sekskantbolt kan detmeste fikses. Når du kjøper autopiloten følger vel den fittingsen du trenger med? Ved kjøp av autopilot, så får man ikke med andre fittings enn de som skal tilkobles pumpen. Disse vet jeg heller ikke om passer til hydrodrive. Jeg er på veldig ustø grunn når det gjelder dette feltet. Alt er ferdig bortsett i fra hydraulikken til styringen. (plotter, radar og Autopilot er koblet er klar) Redigert 17.Juli.2019 av TrikkerN Lønning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 17.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2019 Jeg skal ikke krangle med deg på dette. Men jeg stod ved siden av en kar i den lokale båtbutikken i fjor som hadde kjøpt autopilot. Han stresset fælt med å få tak i T-stykker med riktige gjenger for å koble seg inn på slangene. Etter mye om og men viste det seg at alt han trengte lå i esken med piloten... Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Pettersenmotor Svart 17.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2019 Komodo skrev 19 minutter siden: Jeg skal ikke krangle med deg på dette. Men jeg stod ved siden av en kar i den lokale båtbutikken i fjor som hadde kjøpt autopilot. Han stresset fælt med å få tak i T-stykker med riktige gjenger for å koble seg inn på slangene. Etter mye om og men viste det seg at alt han trengte lå i esken med piloten... Det kommer helt ann på hvilken pilot du kjøper. Tror det følger med garmin. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 18.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2019 22 hours ago, Komodo said: Jeg skal ikke krangle med deg på dette. Men jeg stod ved siden av en kar i den lokale båtbutikken i fjor som hadde kjøpt autopilot. Han stresset fælt med å få tak i T-stykker med riktige gjenger for å koble seg inn på slangene. Etter mye om og men viste det seg at alt han trengte lå i esken med piloten... Det følger ikke med til Raymarine Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.