Jump to content

Utrigger i mykplast, reparere med Tec7?

hanto1

Recommended Posts

Jeg får ikke teck7 eller sikaflex til å bite på mine pontonger som er røde Telebryggen.

Holder ikke du til ganske nær Stranna Maritime ? eller er det bare nikket ditt som lurer meg ?  de sveiser pioner så det fyker.... 

Eller noen som driver med gulvbelegg.

Det går an å gjøre som meg også... å bruke en kraftig loddebolt og min datters akebrett som tilsats..... spørs hvor desperat du er...:giggle:

Som @dieselfan sier så biter Tec7 dårlig på slike pontonger. De er gjerne rotasjonsstøpt av polyetylen (PE), en termoplast som er dårlig limbar. Men den er godt svesibar, så loddebolt er ikke et dårlig tips! Et alternativ til tilsatsmateriale istedenfor akebrett er å skjære opp ei plastbøtte. De svarte murerbøttene tror jeg er av en UV-stabilisert kvalitet. De tilsetter sot i plasten for at den skal tåle UV-stråler, da blir den svart. Plastkanner, type vindusspylervæske, er også av PE, men de er ikke UV-stabile. Mange har sikkert lagt merke til at hvis de kannene står ute i sollys et år eller to så blir de helt sprø og sprekker opp i småbiter. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...