Jump to content

Hvordan vet jeg om sirkulasjonspumpen på Kad motor virker eller ikke.

WGM36

Recommended Posts

Hei.

Gamle båten min gikk varm på babord motor i helgen, det er nye sjøvannspumper og vannet sirkulerer godt på sjøvannsiden.

Så lurer nå på om det kan være sirkulasjonspumpen på ferskvansiden, sitter defroster montert på denne motoren, de slangene blir ikke varme, skulle de ikke blitt det om pumpen hadde hvert i orden.??

Motor er kad 42

Eller har dere noen andre gode tips.

Mvh Terje 

Redigert av WGM36
Glemte motor type. (see edit history)

Har laget meg 20cm med klar slange som passer på slangene til varmtvannstanken min. bruker den til å sjekke status på kjølevannet og for flow verifikasjon.

Du har kanskje defroster på en motor og VV tank på den andre? men om du har samme slangedimensjon på begge systemer så kan du jo gjøre det samme.  Ellers så koster et grovt flowmeter  med 5/8" slangestusser fra 600kr

Du kan jo også ta "bøttetesten"....

Plugg returen på motorsiden

La returslangen fra deforster eller VV tank gå i en bøtte/vindusspyleveske dunk og start klokka.... 

Kan ikke huske å ha sett noe tall på gjennomstrømning v tomgang eller noe annet turtall men det finnes nok...

(har KAD44P-C men det er minimale forskjeller ift dine forrige motorer)

Lykke til :flag:

...klarer ikke å komme på alt på en gang...

Du kan jo også koble et 0-1 bar manometer til kjølevannsslangen på utgangen (tilsvarende den som går til defroster) har ikke nøyaktige verdier men vil mene at dersom du kommer opp i 0.3-0.4 bar så vil du ha flow. 

Sikkert andre her som han dele VP verdier ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...