Jump to content

Biltema vakuum oljeskift pumpe,obs,obs

Omega123

Recommended Posts

Hei,

Fekk meg en dårlig opplevelse i dag da eg skulle suge ut noe vann fra kjølen av båten med vakuum pumpa, stakk slangen i vannet og pumpet og alt fungerte helt fint, helt til eg kjiket meg rundt og såg olje rundt om, pumpa sprøytet olje ut den ventilen som som blåser når en pumper, og siden eg var på haude ned i båten så kjika eg ikkje så nøye nå jeg pumpet.

Dette var helt uventet har brukt pumpa før og den har virket helt fint, men selvsagt kjedelig med olje i cockpiten på en hvit båt..

Lurer på om pumpa har vert for full eller noe,det kommer olje når en holder papir fremfor ventilen...skulle tru att det skulle vere umulig men sånn er det.

Hullet oljen kommer ut er på toppen av den slangen på siden og den puster når du pumper og lager vakuum...

1803162250_pumpe1.jpg.def9f42411c7222b5ed3e5ec4cb8b714.jpg

1307342511_pumpe2.jpg.460d0f6ca3757368bd4d2db9415e02e8.jpg

vh

Endre

Har biltemas elektriske pumpe art.nr. 25977, kun brukt den en gang og da funket den upåklagelig. Virket som solid byggkvalitet, men kan ikke si noe om hvordan den vil fungere over tid. Kan nevne at den ser prikk lik ut som, og har akkurat samme mål og spesifikasjoner samt veldig lik bruksanvisning som, en dyrere pumpe fra Mareco.

37GM - beklager at jeg så spørmålet ditt så seint... er egentlig ikke misfornøyd med den elektriske... det er bare det at den manuelle er helt rå, lufter dieselsystemer. suger filteret fullt etter bytte, bytter olje, lufter bremsene på bilen, lufter bremsene på tråsykkelen, rensker påhenger tanken, tømmer dieseltanken på bilen hver gang fru Baluba har tatt feil pumpe .... den gjør alt  

Redigert av dieselfan (see edit history)
dieselfan skrev for 8 timer siden:

37GM - beklager at jeg så spørmålet ditt så seint... er egentlig ikke misfornøyd med den elektriske... det er bare det at den manuelle er helt rå, lufter dieselsystemer. suger filteret fullt etter bytte, bytter olje, lufter bremsene på bilen, lufter bremsene på tråsykkelen, rensker påhenger tanken, tømmer dieseltanken på bilen hver gang fru Baluba har tatt feil pumpe .... den gjør alt  

Takk for svar. Da skal jeg kjøpe en sånn, har nemlig en fru baluba jeg også? Som du sier så er det stort bruksområde, fint med mer i garasjen?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...