elskerseiling Startet 28.Juni.2019 Del på Facebook Startet 28.Juni.2019 Har en irriterende gnisselyd fra rorstamme. Forsøkt å smøre med crc. Det gir seg ikke. Forslag? Sitér dette innlegget Link to post
ozo Svart 28.Juni.2019 Del på Facebook Svart 28.Juni.2019 Spray-olje "forsvinner" på slike grove konstruksjoner. Det beste er en grease, gjerne vannbestandig, men det krever en demontering for å få denne inn. En skvett oppvarmet gearolje (men ikke varmere enn det de involverte komponenter tåler), er et OK kompromiss. Den renner relativt lett inn, og blir noenlunde tregtflytende når den kjølner. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 28.Juni.2019 Del på Facebook Svart 28.Juni.2019 Sikker på at det ikke er en smørenippel et sted? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
elskerseiling Svart 28.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2019 Finner ingen nippel. Leste et annet sted at det er nylon nedi der og at dette bør smøres med teflon smøremiddel? Sitér dette innlegget Link to post
ozo Svart 29.Juni.2019 Del på Facebook Svart 29.Juni.2019 Siden du hadde brukt CRC gikk jeg ut ifra at det var metall/plasttype som tåler petroleumsbasert fett. Nylon høres ikke ut som en god løsning her, men forklarer ulyden. Den har en tendens til å svelle, og da er det ikke sikkert det hjelper med smøring overhodet. Sitér dette innlegget Link to post
asmang Svart 29.Juni.2019 Del på Facebook Svart 29.Juni.2019 Hadde tilsvarende problem med en bavaria for noen år siden. Brukte teflonspray og problemet var løst. Fikk tipset dengang fra importør. Husker ikke lenger hvilke type spray, men ville tenkt det var noe tilsvarende vi sprayer på sykler. Sitér dette innlegget Link to post
Steini Svart 29.Juni.2019 Del på Facebook Svart 29.Juni.2019 Hadde også samme problem på min bavaria. Men der hjalp det berre i kortere perioder med smuring. Til slutt blei roret så tungt at eg måtte skifte rorlageret. Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.