Jump to content

Trenger tips om hvor jeg bør kjøpe propell


Bambus200

Recommended Posts

Hei. Jeg har en 28 fot Summer Dream med 200 hk motor, men trenger ny propell. Båten skal i følge papirene klare 22 knop ved 2400 rpm.  Min båt gjør 7,5 knop ved 24p0 rpm, som visstnok skal være maks turtall. Jeg prøvde å gi full gass, og klarte 10 knop ved ca 3000 rpm, og hadde sikkert klart å dra den til 3500,  så noe er helt galt. Propellen som står på er en 19x20 left, og det jeg har fått anbefalt er en 20x24 left.  Båten har trimflaps, og halvplaner, så den er vel bygget for litt mer fart.  Er det noen som har tips om hvor jeg finner en propell til en grei pris? Akslingen er av en eller annen grunn 43 mm, men om jeg finner en propell for 40 mm, så får jeg bare tilpasset den..  Fikk pris av et firma på 9500 pluss maskinering, og syntes det var litt dyrt.  4- blads propell, altså. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...