Seasailor Startet 29.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2019 Hei. Holder på å restaurerer en viksund 770 combi, 1987 mod. Er ute med motoren. Og skal maleopp lasterom og maskinrom. Trenger tips til maling. Har tenkt på bengalack. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 30.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2019 Bruker 2komp epoxy. Samme hvite som grunning under annlinje. Hefter godt og er tett. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 30.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2019 Hvorfor ikke bare bruke gelcoat? Da får du et tykt og slitesterkt lag som er lett å holde rent. Herder raskt slik at du ikke skraper opp malingen når du fortsetter å jobbe oppi der. Et annet alternativ er 2-komp. polyurethanmaling. Den blir enda glattere og blankere, og er enda lettere å holde rent. Men den er vesentlig dyrere, og avgir skumle gasser når man maler. Uansett hva du maler med er det en forutsetning at du gjør godt grunnarbeid med rengjøring og mattsliping. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Seasailor Svart 30.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2019 Er dette noe Jotun selger?. Leser på nette at Jotun anbefaler 2-kom. Så ser jeg et produkt på nette som heter epifanes bilge maling. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 30.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2019 Hva er det i motorrommet på en ny båt av glassfiber? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
bjorngb Svart 30.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2019 (redigert) Komodo skrev 26 minutter siden: Hva er det i motorrommet på en ny båt av glassfiber? Mener det ofte er gelcoat Redigert 30.Juni.2019 av bjorngb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 30.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2019 Ja, ikke sant eller topcoat da, hvis den er smurt på etter støping. Da bør det vel også funke ved oppussing? Kjøper man et spann blir det vesentlig billigere enn de kostbare to-komponente malingene også Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
bellen Svart 30.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2019 Jeg har brukt vanlig 1-komponent i min båt. Det er fortsatt like fint etter to-tre år, og jeg har alltid litt vann i motorrommet. Sitér dette innlegget Link to post
Seasailor Svart 30.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2019 Takk for hjelpen. Bare å handle og starte. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.