Jump to content

Sabb 2h stippet gjenger på fødepumpe

tikki

Recommended Posts

Skulle til og rense filteret i fødepumpen på min sabb 2h.   Forrige eier har brukt riktig skure som han har kappet og denne har ikke truffet skikkelig på gjengene i pumpen. så gjengene øverst er ødelagt.    Er det noen som har en god løsning på og fiske disse gjengene på en lettvinn måte. slik at jeg får strammet lokket skikkelig.    Tenker og prøve og få tak i en lengre bolt og legge under skiver helt til lokket sitter fast. 

Skrue NR1 på bildet 

Jeg har en ekstra pumpe men og komme til og skru ut den gamle ser ut som en forferdelig jobb, og er også redd for at boltene knekker eller gjengene i blokka også skal ødlegges når jeg monterer pumpen igjen.   Motoren er av aluminium og har drålig erfaring med og skru i dette. 

Skjermbilde 2019-06-30 kl. 09.08.21.jpg

Så lenge gjengene øverst er ødelagt så må du jo fortsatt fordi dette partiet og da er vel sjansen for at du skader gjengene på den lange bolten betydelig...

Om en time er vi i juli... skjønner jo at det ikke er måneden alle andre ønsker å mekke...men jeg ville nok tatt ut pumpa og trolig satt inn Helicoil / gjengeinnsats

Er ikke mange av delene på en Sabb 2H som er av aluminium, mener jeg. Muligens toppdekselet, men ikke veivhuset der fødepumpen sitter.

Men kan du ikke ta skruen fra den ekstra pumpen du har, og montere på den pumpen som sitter på motoren? Dersom tidligere eier har kappet den skruen du har, så bør den andre være i original lengde? Frisk opp litt i skruehullet, evt bruke en liten rundfil og fjerne evt kanter som gjør at den ikke entrer og vær påpasselig med fjerne metallspon og løse gjenger. Hvis du får skrudd inn denne skruen slik at den griper 2-3 omdreieninger, burde den kunne holde.

Eller bare bytt pumpa, som nevnt over her. Den sitter vel bare i 2 skruer, også de 2 rørtilkoblingene. Ikke noe hokus-pokus. Det kan sikkert se rustent ut på utsiden, men jeg vil tippe de 2 pinne-boltene løsner greit i godset på veivhuset.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...