Moessi Startet 30.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2019 Jeg har en BMC Diesel 49 HK. jeg skulle ut med min Plattgatter å oppdager at giret kobler seg av eller sliter ved litt turtall. Denne gjør normalt 12-15 knop uten problemer men nå måtte jeg slakke gassen helt ned så jeg måtte dorge i 3-4 knop for at giret skulle koble seg inn igjen for å komme meg i land. Har noen noe gode tips?? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 1.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2019 Sikker på at det er giret? Kan det være at akselen slurer i klemflensen? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Moessi Svart 1.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2019 Riktig det er det som skjer ja:-) Legger merke til at den går fram å tilbake der. finnes det en løsning? Sitér dette innlegget Link to post
Moessi Svart 1.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2019 Ny clutch i fjor Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 1.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2019 Stramme klemflensen. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Moessi Svart 1.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2019 Er det en forholdsvis enkel jobb? Sitér dette innlegget Link to post
Moessi Svart 1.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2019 Det er ikke klemflensen etter nærmere undersøkelse. Det virker dom at den clutcher liksom så Aksel slutter å rotete før den tar tak igjen. På høyt turtall tar den ikke tak i det hele tatt. Er det noe olje etc som trenger etterfylles, eller er det noe mer komplisert? Som sagt ny clutch i fjor Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 1.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2019 Ta noen bilder evnt. en film så er det lettere for oss å fatte problemet og hvor det ligger. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Moessi Svart 2.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2019 Det kan jeg gjøre. jeg oppdaget i går at foran klemflensen så sitter innfesting til gir med to skruer på hver side. Denne var løs på ene siden å gummimuffene var slitte sånjeg kunne flytte akslingen frem å tilbake. Det er vel ikke normalt? Så jeg håper dette er feilen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.