teetee Startet 1.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2019 Like sikkert som båtsesongen kommer hvert år, like sikkert har jeg spørsmål om min Wallas 1800 sail. Den sitter så knotete montert at jeg ikke tar den ut mer enn nødvendig. Varmeren er helt død, det er ikke lys i verken heat eller vent lampene, og ingenting skjer når jeg slår på heat eller vent. Strømkablene er skjøtet like utenfor varmeren, og det kommer i hvert fall strøm dit. Noen stalltips? Med vennlig hilsen Tommy Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 1.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2019 Sjekk baksiden av kontrollpanelet om alle ledningene er på plass. Dernest må du sjekke at strømmen kommer videre til kretskortet. Sjekk kontakten for kontrollpanelet inn på kretskortet Om serienummeret på varmeren er 24811 eller nyere (høyere), står det 2 sikringer på kortet (2A og 10A). Dette gjelder også om kortet er skiftet de siste 8/9 årene. Er ledninger, kontakter og sikringer (eller mangel på sådanne) i orden, må en nok anta at kretskortet er defekt og må skiftes. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
teetee Svart 1.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2019 Takk igjen for gode svar, da blir det å skru den ut i morgen ? Sitér dette innlegget Link to post
teetee Svart 2.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2019 Tatt ut varmeren, 2a sikringen var gåen, men når jeg setter inn ny så ryker den også umiddelbart. Hva er det den 2a beskytter? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 2.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2019 Fjern kontakter for vifter, pumpe og gløder fra kretskortet. Sett 12v direkte på vifter, på pumpe i pulser - for å sjekke om en av disse har låst seg / står fast Mål mellom ledninger for glødespiral og gods for å sjekke om det er kortslutning mot gods. Sett tilbake kontakter én etter én, da også finner du hvilken som skaper trøbbel og må skiftes. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.