Jump to content

Ny oppgradert Volvo Penta D-serie lansert

Chiefengineer

Recommended Posts

Volvo Penta melder nå at en ny generasjon D4 og D6 som allerede er solgt i mer enn 100 000 enheter verden over nå lanseres:

https://www.volvopenta.com/marineleisure/en-en/news/2019/jun/volvo-penta-s-new-generation-d4-and-d6-marine-engines-power-big-.html

image.png.211062f9aa9b3c120f1066542f0b9cf1.png

Majoriteten av delene har gjennomgått ny engineering for å handtere den økte effekten der kraftigste D4 modell nå maxer på 320 hk mens kraftigste D6 på aksel maxer på 480 hk. Det er vel også grunn til å tro at drevene har gjenomgått betydelige oppgraderinger idet kraftigste drevvariant nå er på hele 440 hk.

...blir litt lei meg når jeg ser at dynamoen fortsatt ligger så lavt at 20 cm sjøvann i båten vil stoppe den....

For meg er det rett og slett utrolig dersom det har vært en eneste seriøs ingeniør som har sett på sikkerhet...

Det er mer enn bare hester som er viktig for at jeg skal ha det fint på sjøen sammen med de jeg bryr meg mest om...

Redigert av dieselfan (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...