Jump to content

Brygge


Al Bubba

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg funderer på om jeg skal legge ut en type flytebrygge for å ankre opp en 22 fots plastsnekke, og muligens en robåt i tillegg. Jeg er usikker på hva slags type som egner seg. Kom gjerne med forslag.Jeg holder til ved mjøsa. Hvor skal en henvende seg for å få tak på slik til en billig penge? Ser at de ofte koster flesk, og leverandørene holder til ved andre farvann....

 

På forhånd takk!

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Jeg funderer på om jeg skal legge ut en type flytebrygge for å ankre opp en 22 fots plastsnekke, og muligens en robåt i tillegg. Jeg er usikker på hva slags type som egner seg. Kom gjerne med forslag.Jeg holder til ved mjøsa. Hvor skal en henvende seg for å få tak på slik til en billig penge? Ser at de ofte koster flesk, og leverandørene holder til ved andre farvann....

 

På forhånd takk!

<{POST_SNAPBACK}>

Enig, se denne side http://www.brygge.com/index.php?vgrid=1

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Det var en på Bamlekysten som ikke fikk bygge brygge som da bygde seg en flytebrygge, monterte en liten påhenger og registrerte denne som båt. Så hvis en bruker fantasien litt så ordner det meste seg.

<{POST_SNAPBACK}>

Den er med respet å melde litt farlig. Har selv en liten øy ved Risør i Sørfjorden. Vi prøver starig å få komunen til å akseptre endringer av bygg sammen med toalet fasiliteter men svært vanskelig.

 

Har du noen tips jeg kan få med meg ??

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Kommunene rundt Mjøsa er ganske så restriktive når det gjelder nye bryggeanlegg, prøv deg med en forespørsel til teknisk avd/miljø avd/plan avd.

En bekjent satte opp ei brygge her på Kapp kun med tillatelse fra grunneier, men da kommunen oppdaget det fikk han beskjed om å rive.....

Etter mye om og men fikk brygga stå, først og fremst fordi den var bygget etter gamle tradisjoner og gled fint inn i kulturlandskapet, men grunneieren måtte gå med på at hvem som helst kunne bruke brygga til ilandstigning.

Nå er imidlertid problemet at brygga ble for kort, han kommer ikke inntil med snekka - og noen forlengelse kommer ikke på tale!!

 

Ellers er det jo en del bønder som har gamle steinfyllinger i Mjøsa som de stille og rolig fyller på - inntil

det blir en buet molo og ei lita brygge på innsida.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...