A60andsome Startet 2.Juli.2019 Del på Facebook Startet 2.Juli.2019 Hvordan får jeg stoppet dryppingen fra pakkboksen? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 2.Juli.2019 Del på Facebook Svart 2.Juli.2019 Den typen pakkboks skal det vel dryppe fra. Ett drypp eller to i minuttet når akslingen snurrer. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 2.Juli.2019 Del på Facebook Svart 2.Juli.2019 Elles ser det ut for du mangler i hvert fall en (muligens to) slangeklemme for å være helt sikker. Sitér dette innlegget Link to post
A60andsome Svart 3.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2019 Takk for svar. Det drypper nok litt mere enn to ganger pr. Minutt. Ca 4 sek mellom hvert drypp slik det fremgår av videoen jeg tok. Vil det hjelpe å sette på flere slangeklemmer? Det vil jo i såfall være et enkelt tiltak. Hvordan smøres dette? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 3.Juli.2019 Del på Facebook Svart 3.Juli.2019 Kjenner ikkje den pakkboksen, men det ser ut som du kan skru av låseplata og stramme den opp. Kanskje det er ein type talgpakning inni. Vist ikkje det kjem fleire svar ville eg iallefall prøvd å stramme forsiktig litt og litt å sjå om det slutter å dryppe. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Roger jo Svart 3.Juli.2019 Del på Facebook Svart 3.Juli.2019 Stram bare et og et hakk og kjør litt mellom. lett å stramme for mye og da blir det varmt. Slangeklemmene er for at slangen ikke skal dette av og havet kommer inn kravet er to klemmer av den du har og skal være rustfri. Denne typen er godkjent med en klemme i hver ende av slangen.. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
A60andsome Svart 3.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2019 Takker igjen for nye informative svar. Vil prøve å stramme ett og ett hakk, med litt kjøring mellom. Godt tips. Det regner i bøtter og spann, så det er utrivelig å holde på med dette nå. Skal gå løs på dette når Vårherre holder opp og tar en liten pause i regnavkjølingen av den globale oppvarmingen, he, he. Forstår jeg deg riktig at du ville satt på to slangeklemmer til? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 3.Juli.2019 Del på Facebook Svart 3.Juli.2019 På slanger som går direkte til sjø, skal det være to klemmer ved siden av hverandre. 2 klemmer kan erstattes med 1 om du bruker den Roger jo viser til. Alltid syrefast materiale. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 3.Juli.2019 Del på Facebook Svart 3.Juli.2019 (redigert) A60andsome skrev 18 minutter siden: Forstår jeg deg riktig at du ville satt på to slangeklemmer til? Ikke moro å jobbe i regnvær Du skal ha to av den typen du har i rustfri kvalitet i hver ende av slangen. Eller en av den på bilde. Det ble dobbelt Hulda slo meg Redigert 3.Juli.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
A60andsome Svart 3.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2019 Ok, nå har det sunket inn. Skal se om jeg kan skaffe to slike klemmer som du viser på bildet, eller benytte dobble rustfrie. Kjedelig hvis dette ryker, da er det vel bare å etterstramme alle reimene på redningsvesen... Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 3.Juli.2019 Del på Facebook Svart 3.Juli.2019 (redigert) A60andsome skrev 49 minutter siden: Kjedelig hvis dette ryker, da er det vel bare å etterstramme alle reimene på redningsvesen... Og håpe på en svaksynt takstmann. Du har vel doble klemmer på alt annet som går rett til sjø. Redigert 3.Juli.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
A60andsome Svart 3.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2019 Har jo lært noe nyttig i dag. ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.