cunningham Startet 3.Juli.2019 Del på Facebook Startet 3.Juli.2019 (redigert) Jeg har Gofree wifi og ellers alt utstyr fra B&G ( med zeus2) koblet sammen fra Hanse/verft(2017) og dette funker greit mot Link app på iPad/iPhone. Jeg ønsker å montere og koble til et fremmoverpekende 3djeparts utendørs wifi web kamera 2 m oppe på masten slik at jeg kan se hva som er fremover på min iPad når jeg er i nede i salongen på lange transportetapper. Jeg lurer på om Gofree enheten også fungerer som en vanlig trådløs router for å koble dette, eller om jeg må ha en vanlig trådløs ( eks type d-link) router i tillegg ? Redigert 3.Juli.2019 av cunningham (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 3.Juli.2019 Del på Facebook Svart 3.Juli.2019 B&G Zeus2 og 3 støtter ikke IP kamera. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 3.Juli.2019 Del på Facebook Svart 3.Juli.2019 Hvorfor blande inn plottern? En app på i-paden linker den direkte til kameraet! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
cunningham Svart 4.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2019 (redigert) Takk for respons, men Når jeg er ute i copbit trenger jeg ikke bilde fra et kamera på plotteren for å se hva som foregår fremover. Spm var om min b&g Gofree wifi kan settes opp som en hvilken som helst Annen trådløs Router for å videreformidle bildene fra et wifi kamera til mitt brett/iPad med tilhørende kamera app ( helt utenom B&G link app) eller om den kun er proprietær og låst til Navico/B&G utstyr. Det blir for dumt å installere enda en wifi router ( eks. Type Dlink) bare for dette. Event. Om det er noen som har tilsvarende kamera wifi løsning (for lange transportetapper) Redigert 4.Juli.2019 av cunningham (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.Juli.2019 Del på Facebook Svart 4.Juli.2019 cunningham skrev 52 minutter siden: Takk for respons, men Når jeg er ute i copbit trenger jeg ikke bilde fra et kamera på plotteren for å se hva som foregår fremover. Spm var om min b&g Gofree wifi kan settes opp som en hvilken som helst Annen trådløs Router for å videreformidle bildene fra et wifi kamera til mitt brett/iPad med tilhørende kamera app ( helt utenom B&G link app) eller om den kun er proprietær og låst til Navico/B&G utstyr. Det blir for dumt å installere enda en wifi router ( eks. Type Dlink) bare for dette. Event. Om det er noen som har tilsvarende kamera wifi løsning (for lange transportetapper) Jeg har Zeus2 plottrer ombord + 1 Gofree modul, som ’streamer’ ut all navdata, radarbild etc. (Gofree’n går i ’Access point mode’) denne navdata kan leses av B&G link app, som du skriver......men du kan også anslute eksempelvis en PC som kjører OpenCPN! OpenCPN leser det meste, til og med radarbilden.....og du kan justere radarn, endre range etc gjennom OpenCPN på PCn Jeg kjører også Isailor på padda, og den leser også info’n fra Gofree’n så ett delsvar på ditt spm, Du kan anslutte Gofree’n til ‘ikke B&G dupeditter’........... skall man anslutte plottern til internet, så må man sette Gofree’n i ‘Client mode’.......men da slutter den sende navdata. unless there is a second Gofree onboard....står det i manualen. jeg kan ikke dette med wifi-kamerer og hur man kobler opp disse for vad jeg førstår så vill du se kamerabilden i Ipadden og noe separat program....? vill du se bilden i B&G app link...så får man nok gå en liten omveg..... jeg har kjørt opp OpenCPN til plottern via en Rasberry pi3b+ (den har RCA-utgang, dvs vanlig video-bilde) og det er ett format som Zeus2-plottern har ingang for.......men bilden blir type gammel video, og ikke så skarp som en ønsker Det er veldig synd att Zeus2 bare har HDMI-utgang........en HDMI-inngang hade vart superbt Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.