Jump to content

Korrosjonsskade på Suzuki DF90

Lyngutt

Recommended Posts

Jeg har fått et hull i røret som frakter kjølevann/eksos fra motor og ned i motorstammen. Skal være like stort som en femmer. Verksted sier det er umulig å reparere/sveise, blir ikke tett, metallet gir seg osv.

Tilsynelatende må jeg dumpe en motor som fungerer pga dette. Kan ikke de rørene som frakter kjølevann i stammen byttes?

Motoren er en 2002 modell, gått 475 timer og har fungert som en klokke i alle år.

Noen som har vært borte i dette?

Takk for svar. Har fått bekreftet at rørene kan byttes, men at det er en så omfattende jobb at det ikke lønner seg på en 17 år gammel motor.

2-3 dagers arbeid, pluss deler.

Så da blir det nok salg av delemotor.

Takk for innspill og hjelp.

Noen som har en Suzuki 90 fra 2010 og nyere for salg?

Lyngutt skrev for 2 timer siden:

Har fått bekreftet at rørene kan byttes, men at det er en så omfattende jobb at det ikke lønner seg på en 17 år gammel motor.

Hva med litt egeninnsats ?
Det er jo flere i tråden som sier at røret kan repareres så hvorfor ikke følge det sporet litt til?
Dele motoren selv burde være innafor det man kan prøve seg på.
Så kan man få fagfolk på ett sveiseverksted til å se eller finne på en redorfelgen løsning.

For lengre enn lenge siden kjøpte jeg en båt med en innenbordsmotor som hadde frostsprengt blokk.
Fikk den billig og reparerte den med kjemisk metall.
Det fungerte perfekt i de årene jeg hadde den.
Kanskje det fungerer på ditt problem også ? 

dette har vært kommentert gjentatte ganger tidligere.

gjelder DF90 -115 og  140, -  2001 til og med 2007 modell

veldig mange inkl meg , gjør service på motoren selv da dette blir enklere enn å 

få fraktet båten til verksted og i tillegg vesentlig billigere.

Basert på dette faktum , burde importør av motorer kunne opplyse  om slike skumle feilkilder som veldig enkelt kan unngås ved informasjon og i tillegg tilbudt de deler som må byttes til moderate priser.

Motorene er jo bra og jeg kjøpt i fjor min 4. de Suzuki 4-takt, men tviler litt på om det blir flere ....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...