Sommerbåt scand Startet 3.Juli.2019 Del på Facebook Startet 3.Juli.2019 Har et problem med ladingen,voltmeter ampermeter å turteller hopper opp opp og ned,voltmeter hopper fra 12,3 til 13 ,8 og ladelyset blinker,men når jeg setter den ned på tomgang,stabiliserer den seg et par sekunder før den begynner å hoppe igjen, Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 3.Juli.2019 Del på Facebook Svart 3.Juli.2019 (redigert) Ville startet med å sjekke alle kontakter. Redigert 3.Juli.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
JRK Svart 3.Juli.2019 Del på Facebook Svart 3.Juli.2019 Neste etter kontaktsjekk er at børsten kan være utslitt eller korrodert kommutator Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 3.Juli.2019 Del på Facebook Svart 3.Juli.2019 Sjekk alle koblinger og ikke minst mål med et multimeteret Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 3.Juli.2019 Del på Facebook Svart 3.Juli.2019 JRK skrev 17 minutter siden: Neste etter kontaktsjekk er at børsten kan være utslitt eller korrodert kommutator Hvis børstene er dårlige, eller dårlig kommutator så vil heller ikke ladelampen blinke slik TS skriver! Har heller tro på en dårlig kontakt internt med likeretterne. Sjekk loddepunkt !! Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
JRK Svart 4.Juli.2019 Del på Facebook Svart 4.Juli.2019 Godt poeng Mateco Sitér dette innlegget Link to post
Sommerbåt scand Svart 4.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2019 Beklager min uvitenhet,men hvor ligger likeretterene. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 4.Juli.2019 Del på Facebook Svart 4.Juli.2019 Sommerbåt scand skrev for 6 timer siden: Beklager min uvitenhet,men hvor ligger likeretterene. Likeretterne, eller diodene om du vil, er ofte montert samlet i en "diodebro" internt i dynamoens akterkant. Anbefaler deg å lese starten i Ingars Dynamo-tråd som gir en utmerket forklaring på dynamoens oppbygning og virkemåte! Når det er sagt, så går jeg utifra at du har kontrollert dynamo reima og dynamoens reimhjul at ingenting slurer? Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.