5nacks Startet 3.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2019 (redigert) Hei, Jeg har et waeco Cr 50 kjøleskap. Lyset inne i kjøleskapet sluttet å fungere. Har forsøkt ulike pærer, men ingen virker. Strøm inn til kjøleskap er 12v, mens batterispenning er 12,6. Litt spenningstap mao. Når jeg måler spenning der lampen skal sitte, måler jeg imidlertid 3,8v!! Her skal det jo være 12v. Har sjekket alle ledninger for brudd/irr/dårlig kontakt. Alt ser bra ut. Ser minusen til lampen kommer fra termostaten. Kan det være dårlig kontakt inne i selve termostaten som gir lav spenning til lampen? Ellers fungerer kjøleskapet fint :) Takk for all hjelp :) Redigert 3.Juli.2019 av scamπ (see edit history) Link to post
Grand Banks jr Svart 3.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2019 I manualen står det at du må bruke LED-pære. Gjør du det? Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
5nacks Svart 3.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2019 (redigert) Det stod i vanlig glødepære før, men har forsøkt med led pære. Ingen av delene fungerer ? Kan legge til at når jeg setter i en pære, så slutter det grønne driftslyset (led indikator) å lyse. Men, ikke noe lys i selve lyspæra. Redigert 3.Juli.2019 av scamπ (see edit history) Link to post
Grand Banks jr Svart 3.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2019 Kanskje det er forskjell på årsmodellene... Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
5nacks Svart 3.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2019 (redigert) Pæren som satt i tidligere var en ordinær "skiltlyspære". Redigert 3.Juli.2019 av scamπ (see edit history) Link to post
Kaptein Nemo Svart 6.September.2021 Link til dette innlegget Svart 6.September.2021 Jeg har samme problem i et Waeco CR-80 kjøleskap. Det er bare 1,5V til pæren. Er det mulig å demontere delen der lyspæren er for å feilsøke? Link to post
Torsen67 Svart 8.September.2021 Link til dette innlegget Svart 8.September.2021 Hva med å høre med feks Seatronic? Waeco lager fine kjøleskap, men det er dessverre så og så med kvaliteten. Derfor holder jeg med til trygge, men akk så kjedelige Isotherm, som bare går og går. Satte inn 12 volt LED-pære i Isotherm og det lyser som bare det. Link to post
Kaptein Nemo Svart 8.September.2021 Link til dette innlegget Svart 8.September.2021 Fant ut av problemet. Det var eiret i bryteren som slår av og på lyset. Filte vekk eiringen og nå virker det OK. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn