Scandclassic Startet 4.Juli.2019 Del på Facebook Startet 4.Juli.2019 Er det noen som vet hvordan jeg får vann i gulvet under bordet i kabinen? Sitér dette innlegget Link to post
Vantro Svart 4.Juli.2019 Del på Facebook Svart 4.Juli.2019 Hva spør du om her? Skal du fylle vann i gulvet er det en enkel sak, bruk bøtte og hell inn?? -men fra spøk til alvor jeg antar du mener at du har uønsket vann i båten? Hvis du ikke har skroglekkasje, sjekk alle gjennomføringene i kabinen. Start under fremdekket, og sjekk systematisk. Du kan ha lekkasje fra innfestinger på dekket eller i taket på kabinen. Sjekk også gjennomgangene til vindusviskerne og til el i masta. Du kan også ha lekkasje rundt vinduer. En kilde kan også være vanntanken din foran i kabin. Sjekk gjerne vannsystemet ditt samtidig. Og sist men ikke minst toalettet. Jeg holder på med samme båttypen, og jeg har revet ut alt i kabin. Hadde mange små lekkasjer, og til sammen var det vått. Stor jobb men blir tett til slutt! lykke til? Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 4.Juli.2019 Del på Facebook Svart 4.Juli.2019 Du har 3 muligheter her. Regnvann, saltvann eller vann fra vanntank ombord. Ta smak på det så utelukker du 1 eller 2 muligheter. Men uansett så bør du ta en skikkelig vask ned i kjølen. Der ser det ut som det er mye jordslag og muggsopp. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
jørn Svart 4.Juli.2019 Del på Facebook Svart 4.Juli.2019 Den gang jeg hadde Classic hadde jeg vann under stikkøya. Lette og lette uten å klare lokalisere det. Men til slutt fant jeg ut at det var mellom skrog og overbygg, bak fendelista. Er det fuktig på skrogbekledningen lenger opp? Sitér dette innlegget Link to post
Scandclassic Svart 5.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2019 Ja det har vært det, hvordan fikk du ut vannet under køya i gulvet under kabinen? Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 5.Juli.2019 Del på Facebook Svart 5.Juli.2019 Det første du må gjøre er å smake på vannet. Ferskvann eller saltvann ? Da har du allerede eliminert mange feilkilder. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 5.Juli.2019 Del på Facebook Svart 5.Juli.2019 Scandclassic skrev for 7 timer siden: Ja det har vært det, hvordan fikk du ut vannet under køya i gulvet under kabinen? Under køya, det var plater der, så bare løftet opp de og brukte svamp og klut. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 5.Juli.2019 Del på Facebook Svart 5.Juli.2019 Jannmar skrev for 6 timer siden: Det første du må gjøre er å smake på vannet. Ferskvann eller saltvann ? Da har du allerede eliminert mange feilkilder. Sorry :) Hadde ikke fått med meg at PiperBill allerede hadde gitt dette rådet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.