Ghostbror Startet 4.Juli.2019 Del på Facebook Startet 4.Juli.2019 Ny på forum, skal hente min første motor båt i morgen. Cormat t 27 brukt fra Råde. Seil mye tidligere, men nå motor ... Vi blir to, en kompis m mye erfaring fra motor båt. Håper å komme til Fevik i løpet av dagen, sender oppdateringer om noen er interessert. Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 4.Juli.2019 Del på Facebook Svart 4.Juli.2019 Gratulerer med ny båt! :) Rapporter inn, og legg gjerne med bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 4.Juli.2019 Del på Facebook Svart 4.Juli.2019 Hvilken rute tenker du å ta? Jeg hentet båt for 12 år siden i Skjebergkilen og til Fevik. Gikk da fra Fredrikstad til Stavern, innom Kragerø, så Lyngør og derfra innaskjærs og hjem via Nidelva. God tur! Bilder er et must! ? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Ghostbror Svart 4.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2019 H j Jes, blir moro seder bilder. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 4.Juli.2019 Del på Facebook Svart 4.Juli.2019 Min favoritt båt. Hadde dekket alle mine behov som en DC på hytta. Sitér dette innlegget Link to post
Ghostbror Svart 5.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2019 Hei alle, Vel fremme, beklager at jeg ikke la ut meldinger på vei,men hard sjø fra Færder til Risør og over Sim. Vi startet med manglende olje trykk på motor, fikk god hjelp av Råde Båtservivice for sjekk. Antagelig instrument feil etter alle sensor sjekk. Tok sjangsen ... Ved Færder som vi passerte to ganger, aldri kjørt her før og missleste kart. Nå passerer vi Færder, 30 min senere nå passerer vi Færder .. båten vil hete Ferder 2. Gikk greit ut til Ferder m 20 kn fart, no time... så bygde dønningene seg opp og vant over to meter. Vi gikk ned til 10 - 15 kn fra Svenner, og ned på 10 utover Jomfruland. Der fikk vi motor feil check lampe blik lys, og med tanke på olje instrumentet ikke funket. Ringte vi mekaniker fikk rekke råd og satte retning tilbake mot indre Jomfruland for kai og utsjekk. sendte tekst til tydeligere eier, og gikk igjennom motor m mekaniker som hadde vedlikehold mtor de siste årene. Han var litt bekymret for check engine m feil på instrument for olje trykk. Alt så bra ut, driv olje OK, kjølevæske OK, litt lavt olje , dog OK. Så tikket det inn melding fra tidligere eier, sjekk badestige bakk, om badestige løsner ut kan gi check engine blink. Den lå ute og hadde løsnet i grov sjø m litt fart. Festet inn med tau, startet motor og vekk m feilsignal. Mekaniker var helt overasket og happening, men anbefalte at vi tar en motor sjekk når vi treffer havn. Alt var tipp topp når han vinter overhalte motor og test kjøring etter. inn til Risør for å fylle diesel, og få mat. Ble 1200 i diesel, kostet 2,5 kr mer per liter enn på Råde! Ble med diesel, 20 Kent til co- pilot og 2 Cola. Vi måtte gjøre Sim overfarten først.... Klokken var da 17.30, vi hadde kjørt fra Rade kl 11. Vi har nok en instrument feil på jording som ligger på trim, må sjekke dette. Viste høy temp på motor, plan ute av vinkel og olje tykk zero. Etter mini sjekket motor blokk og alle oljer, kan ta på den u problem også kjølvann varmeveksler. Mistanke om ar disse sitter i serie. Sim mot Lyngør var enkel i forhold til Jomfruland til Risør, litt overrasket. Dog ligger vi på 10 kn. inn igjennom Lyngør, vi hadde planer om å pause og spise. Nei, i god gli gikk vi forbi. La ut utaskjærs og bommet på utfarter første avstikker havnet vi på gress slette Tilbake og ut igjennom grunne. Nære, skrubbing, og ut igjen. Skal være kjent man. BOM Nå var det mer lojal sjø og grei styring mot Tromsøya sundet. Strake turen hjem og ingen problem. Dro på m 40 kn inn mot Strand hotellet, 30 sek før vi la oss i 5 kn mot kai, ansvarlig. Fetteren var ute og så etter oss, måtte bare blåse forbi. Kjempe fornøyd m første tur. Fikk ikke blåst på, men gikk veldig bra i sjø vi hadde seriøse bølger/dønninger inn mot Risør. Det gikk som en Konge, ingen ulyd og turbo slo til når den skulle. Ellers Morgan lov når det gjelder ting og tang. Motor sjekk og måling av innstrument på Mandag. Beklager at vi ikke holdt dere oppdatert under veis, men det er vanskelig å taste mens du leser bølger. Kommer til å være et semi aktiv medlem fremover på sommertid, planlegger allerede vinter pussen!! Med vennlig hilsen, G Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.