joelle Startet 6.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2019 Jeg har en Perkins 4108 som etter overhaling varsler på oljetrykket gjennom busseren. jeg har sjekket oljenivå å det er helt innafor. det jeg misstenker er at giveren tuller med meg, eller rettere sagt at jeg har montert feil giver. jeg har brukt den giveren som er til venstre, med earth return sender. Men jeg gjetter på at jeg skall ha den andre som er isolert jord. motoren er ju jordet allerede. hva tenker folket, kan det være så enkelt? Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 6.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2019 I følge dette skjemaet så ble motoren levert med to polet el. anlegg på slutten av 70 tallet og begynnelsen av 80 tallet. Først et enkelt spørsmål: Har du et instrument som viser oljetrykk? Hvis du kun har alarm så skal du ikke bruke en oljetrykksgiver men en oljetrykksbryter som gir kontakt ved lavt oljetrykk. En oljetrykksgiver vil gi spenning til instrumentet over hele måleområdet og kan gi nok spenning til å aktivere buzzeren. Hvis dette skjemaet stemmer med din motor så skal minus fra oljetrykksbryter kobles til minus på startmotor Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 7.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2019 Da har Fiks svart på spørsmålet. Jeg har kun lyd alarm, å har da følgelig installert oljetrykksgiver, mår jeg skall ha oljetrykkgiver. Var veldig bekymret, at det var båt sommer 2019 i vasken. Reagerte litt når jeg brukte den gamle hedlige kretssjekk pennen og lampa lyste med forskjellig styrke, alt ettersom jeg justerte gassen. Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 7.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2019 (redigert) Som vanlig så byr den ene utfordringen på neste. Hva jeg kan se så er det en utfordring å få fatt på en topolig oljebryter. Å dem som er å finne er stygg dyre. er det da ikke bedre å bare kjøpe oljetrykk instrument? Eller er det noen fordeler med å ha alarm forann et instrument? videre er det enklere i mine øyner å borre et nytt hull å montere et instrument versus å bytte giver. Ikke alt for god plass i mitt motorrom for å si d pent Redigert 7.Juli.2019 av joelle (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.