Jump to content

Må kjøpe ny båt


Puffen

Recommended Posts

Så ble det faktisk salg på Bavarian. Hadde egentlig ikke tenkt det, men så var det en som ville betale tilsvarende det jeg selv ga. Så da ble det gjort et hurtig generalvedtak Har som sagt vært litt mellomfornøyd, men ikke værre en at jeg kunne hatt Bavaria videre.

 

Nok om det. Da må jeg faktisk ut i verden å lete etter ny båt. Stakkars meg. Det er jo det værste en kan bruke mørke høstmåneder til. Også må jeg slite meg av sted på messe i Sandvika til helga. Gå rundt der med alle bedende selgerblikk på meg. Vite at jeg har frigjort kapital til å kunne bli med på leken. Joda, jeg skal nok stå det over.

 

Det som jeg imidlertid har bestemt meg for, er at jeg skal ta meg god tid denne gangen. Såkalte messetilbud kan du få hele året viser det seg. Bråe forelskelser med tilhørende utlegg, 2 klasser over det som var planlagt blir ikke alltid som tenkt.

 

Vel er det noen som har gode tips. Nyheter etc jeg bør se ekstra på?

 

Vil fortsatt gå for en åpen planende båt med kalesje +/- 30 fot/marsjfart.

 

Bitteliten har alltid talt fryktelig varmt om Nidelv 300. Bør nok se nærmere på den. Windy er så dyrt og eksklusivt at de må ha sin egen messe ser jeg. Styrer nok unna de.

 

Jeg er fortsatt veldig skeptisk til amerikanske båter. Bør jeg fortsette med det?

 

Alle tips tas mot med største interesse.

Link to post
Share on other sites

Vel er det noen som har gode tips.  Nyheter etc jeg bør se ekstra på?

 

Vil fortsatt gå for en åpen planende båt med kalesje +/- 30 fot/marsjfart.

 

Bitteliten har alltid talt fryktelig varmt om Nidelv 300.  Bør nok se nærmere på den.  Windy er så dyrt og eksklusivt at de må ha sin egen messe ser jeg.  Styrer nok unna de.

 

Jeg er fortsatt veldig skeptisk til amerikanske båter.  Bør jeg fortsette med det?

 

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg liker ikke Amerikanske båter i hvertafall.

 

Alt etter pris vurder

Fairline 34 Targa, eventuelt brukt 37

Nor Star 350

Nidelv 300 (med D6)

Brukt Windy 37

Marex 330/350

Joda 310

 

Er ikke dumt og kjøpe en bår som er 1-2 år gammel og "innkjørt".

Link to post
Share on other sites

Det er nok best å beholde ØKH ja. Ny ØKH er lik nytt årelangt dressurkurs og det er ikke noe å trakte etter. Var jeg deg ville jeg ha tatt en kikk både på amerikanske og kanadiske båter. Har aldri eid noe sånt selv men har kamerater som er veldig fornøyde. Jeg imponeres av høyt standard utstyrs nivå og ganske OK priser. Byggekvaliteten syntes å være bra den også.

Hva som ikke imponerer på en av disse vest i fra båtene er tilgang til det elektriske anlegget. Halve innredningen måtte jo demonteres hvilket førte til en berikelse av det norske språk med en passende mengde nye skjellsord. Når først det var tilgang var det rimelig greit og ryddig opplegg. Men i dag blir det å flytte sikringene slik at det kan sjekkes på en grei måte.

Hva som ikke imponerer er disse bensin drankerene som driver båten fremover. Ville vel prøvd å finne en med dieselmotor.

Link to post
Share on other sites

Vil fortsatt gå for en åpen planende båt med kalesje +/- 30 fot/marsjfart.

 

Bitteliten har alltid talt fryktelig varmt om Nidelv 300.  Bør nok se nærmere på den.  Windy er så dyrt og eksklusivt at de må ha sin egen messe ser jeg.  Styrer nok unna de.

 

Jeg er fortsatt veldig skeptisk til amerikanske båter.  Bør jeg fortsette med det?

 

Alle tips tas mot med største interesse.

<{POST_SNAPBACK}>

Nidelv 300 er fortsatt min favorittbåt i segmentet rundt 30 fot - om du ser bort fra Windy 32. Nidelven har nydelige sjøegenskaper og med D6 blir den rask og komfortabel. Helt annen båt enn med KAD 300. Windy har alltid hatt sin egen messe. De tenker merkevarebygging - dessuten eier Hegar Holmen Fjordhotell - så det er nok billigere å ha det her enn på Kadettangen. Fairline har også sin egen messe.

 

Amerikanske båter ville jeg styrt klar av. Ikke nødvendigvis pga kvalitet - men fordi jeg har et visst inntrykk av at de faller mer i verdi enn norske merker. Personlig liker jeg heller ikke den amerikanske stilen med beige/offwhite og grått i plast og tepper under dekk. Samme farger går igjen på amerikanske flyplasser og offentlige bygninger. Men det er smak og behag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...